Да започнем от нулата - Част 1

Да започнем от нулата - Част 1

Да започнем от нулата - Част 1

Monumental Marketing е британска агенция, създадена от предприемача Джейми Лав и фокусирана върху подпомагането на клиентите си в разрастването им чрез дигитални и пиар решения. Текстът е от блога на агенцията и е публикуван със съгласието на екипа.

Когато един бизнес трябва да се диференцира от конкурентите си, първото действие е създаването на бранд. Като потребител, има няколко фактора, които изграждат вашия опит от дадена марка – от дизайна и цветовата схема до миризмата в магазина. Има и много други аспекти, които трябва да се вземат предвид, когато се обмисля изграждането на бранд.

Какво представлява брандът?

Той е много повече от лого и опаковка. Той е начинът, по който един бизнес се възприема от клиентите. Брандът е репутацията на бизнеса и най-важният актив на компанията, тъй като осигурява потребителската лоялност и привлича нови клиенти. Според SmallBizGenius над 70% от бранд мениджърите смятат изграждането на аудитория за по-важно от продажбите. Разбира се, всеки бранд мениджър би го казал, но можете да схванете картинката.

Помислете си – ако нещо наистина си заслужава, ще си струва да платим за него. Това зависи от т.нар. “brand equity” и нейни топ фактори са:

  • Бранд лоялност – дали клиентите продължават да купуват от един бранд
  • Бранд асоциация – за какво се сещат потребителите, когато си мислят за един бранд
  • Бранд информираност – колко широк отзвук има един бранд, колко хора знаят кой е той
  • Възприятия за качеството – колко вяра имат клиентите, че брандовете ще им предоставят стойностен продукт или услуга

Как да създадем бранд?

  • Лого

То ще представлява незабавната комуникация на бранда ви с потребителите, затова е важно да отразява бранд идентичността ви ефективно. Задайте стил на дизайн, с който да привлечете аудиторията си. това може да е класически символ или шрифт, ретро графика или модерна и минималистична например. Уверете се, че сте отделили внимание и на цвета – лилавото подсказва за лукс, докато сивото ще постигне по-зрял и сериозен вид. Мислете за логото като за осезаемо представяне на вашите послания.

  • Цветове

Изборът на цветовата палитра е жизненоважен, когато става дума за привличане на определен сегмент от аудиторията към бранда ви. не е нужно да сте гений, за да разберете какво е най-добре за женската ви аудитория – розовото, лилавото и пастелните цветове са добър избор. Зеленото е примамливо за всеки бранд, свързан с природата. Проучете кои комбинации кои емоции предизвикат и помнете – придържайте се към 2 до 3 цвята, за да не се отклонявате от силната естетика.

  • Тонът на бранда и неговата личност

Това се отразява на начина, по който комуникирате с клиентите си. Гарантирайки, че тонът ви е постоянен и еднакъв в рекламите, социалните медии и съдържанието ви, уверявате потребителя, че не купува от една безлична корпорация.

  • Изключително предложение за продажба (USP)

Може би най-важна от всички тези точки е именно тази. Пазарите от всички сектори са наситени с марки, които се опитват да докажат, че заслужават парите на потребителите повече от магазина отсреща например. Като се уверите, че марката ви предлага нещо уникално, има възможност да просперирате в индустрията си.

  • Проучване на таргет аудиторията

Трябва да знаете на кой продавате. Уверете се, че сте събрали данни за това как сходни на вашите продукти или услуги се справят спрямо демографските характеристики. Така ще успеете да развиете дългосрочни взаимоотношения със специфични клиенти, предоставяйки решения на проблеми, които са релевантни за тях.

  • Фокус

Днешният комерсиален свят наблюдава марки, които се появяват и след това избледняват бързо, ако нямат това нещо, което им трябва, за да оцелеят. Силният бранд фокус ви гарантира лоялност, защото хората ще получават това, което искат, чрез вашите продукти или услуги. Ако се опитвате да направите всичко наведнъж, ресурсите ви ще бъдат разпределени тънко – придържайте се към избрана от вас ниша и концентрирайте усилията си да се усъвършенствате в нея.

  • Приложение в целия бизнес

Всички елементи на бранда трябва заедно да бъдат имплементирани сред всички аспекти на компанията. Който е казал, че по-малкото е по-добре, не познава брандинга така, както нас. Ако компанията ви предоставя услуги, тогава логото и цветовете ви трябва да се появят върху облеклото на служителите. Това важи и за опаковането на продукти, дигиталното съдържание и социалните медии. Ако един клиент не може веднага да каже нещо за вас, трябва да преразгледате бранда.

Очаквайте скоро повече за важните елементи на бранда, за брандирането и за позиционирането в социалните мрежи!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ