Факторът "споделяне на егото"

Факторът споделяне на егото

Факторът "споделяне на егото"

Маркетингът в социалните медии, който работи добре, става все по-трудна за изпълнение задача с всеки изминал ден. Facebook, например, редовно изхвърля рекламодателите, а за да се върнат обратно, от компаниите често се изисква да преработват сайтовете и поведението си по начини, които орязват ефективността. Не подценявайте този проблем!  

Въпреки променящия се маркетингов пейзаж, все още има две неща, които не са се променили и най-вероятно никога не са се променили добре. 

Триъгълникът за успех 

Правилните пазари получават правилното послание от правилните медии. Простото излъчване на съобщение до милиони хора чрез социалните медии постига малък успех за повечето бизнеси. Компании като GoPro и Red Bull са чудесни примери за създатели на марки, които използват вирусни видеоклипове и социални медии, за да се издигнат от неизвестността до славата на пазара. 

Но вашият бизнес вероятно не е подобен на техния. Трябва да бъдете много внимателни, за да моделирате и подражавате на бизнеси, които имат много общо с вашия собствен. 

Изследвания на 33Across.com, платформа за споделяне на социални медии, показват, че потребителите са най-склонни да споделят статии, новини и съдържание, свързани с науката, но само 9% от личните получатели кликват върху споделените връзки по тези теми. Навременните новини и политическите статии се споделят по-рядко от 2%, но честотата на кликване е съответно 86% и 77%. Статистиката се основава на проучвания на 500 издатели на онлайн съдържание. Ето какво още показват данните: 

  • Свързани с бизнеса: Само 4% дял и 24% кликват върху споделените връзки.
  • Здраве: 3% дял, 15% кликване.
  • Знаменитости и забавления: 2% дял, но 40% кликване.
  • Потребителски отзиви за продукти или предприятия: 1% дял, 4% кликване.
  • Лични финанси: 1% дял, 11% кликване.

Грег Левит, съосновател на 33Across.com, обяснява голямото различие между честотата на споделяне и кликване като „споделяне на его“. Тоест, изпращачите споделят съдържание, което вярват, че ще повиши възприеманата им интелигентност, информиран статус и т.н., независимо дали смятат, че получателите ще го намерят за интересно или не. Общата средна стойност е 3% споделяне на съдържание и 24% от получателите, които кликват върху споделени връзки. 

Това означава, че има само две полезни неща: Първо, работете със строго насочен списък от лидери на пазара и инфлуенсъри получатели, за да доставите съдържание с голям интерес и стойност, което подобрява техния статус. И второ, имате нужда от огромен обем, така че 3-те процента да имат значение. Но подхождайте стратегически, със същите принципи на директен отговор и стабилни бизнес принципи, каквито бихте направили във всеки друг медиен канал. 

Нещата в банковите депозити не са се променили 

Не можете да отидете в банката и да депозирате харесвания, прегледи, ретуити, вирусни постове, разговори в социални медии или разпознаване на марка. Банкерите са изключително тесногръди. Те дори няма да приемат зеленчуци, отглеждани във вашата градина в двора или биткойн. Те искат истински пари. 

Трябва да настоявате за едно и също нещо от всички медии. Противно на общоприетото схващане, никоя медия не е по-различна. Нито една медия не получава пропуск, защото е различна. Не се заблуждавайте! Бъдете отворени и креативни, но винаги внимателно следете долната линия. 

Опортюнизмът и скептицизмът не се изключват взаимно. Те могат и трябва да работят съвместно, като партньори, точно както Уолт Дисни, мечтателят, и Рой Дисни, наблюдателят на парите, са работили успешно в тандем. Подходете по този начин към социалните медии и ще избегнете изгарянето. 

Източник: Ким Уолш Филипс, основател на Powerful Professionals за entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ