Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Евтин маркетинг? Имате няколко варианта

Снимка: Pexels

Когато няма достатъчно пари за маркетинг, не означава, че такъв въобще не трябва да има. Нискобюджетните идеи са от полза в такива ситуации, макар и задоволителните им резултати понякога да са свързани с инвестирането на повече време и търпение. Вариантите никак не са малко. Ето само някои от тях:

Включете се в своята общност

Често пъти, когато мислите за маркетинг, се сещате за мащабна национална кампания. Но понякога не трябва да мислите толкова широкообхватно, а да видите какво се случва с вашата общност.

Можете ли да спонсорирате с 5 000 лева благотворителна разходка или кауза? Има ли благотворителна или неправителствена организация, където може да доброволствате? Можете ли да организирате парти с други локални бизнеси?

Помолете за препоръки

Препоръките са най-ефективният и евтин начин за генериране на нов бизнес. Проблемът е, че често се чувстваме странно, когато молим за такива. И още по-лошо, не искаме молбата ни да изглежда като отчаяние.

За щастие, има много начини да помолите за препоръка, без да се налага да ви е неловко или отчаяно. Ето няколко идеи, за да започнете:

  • Бъдете директни и питайте за препоръки по имейл, онлайн или лично.
  • Фокусирайте се върху най-добрите си клиенти, вместо върху всички.
  • Предложете стимули като „гифт“ карта, отстъпка, малък подарък или дарение от тяхно име.
  • Вие самите давайте препоръки
  • Помолете потребителите, които харесват Фейсбук страницата ви

Участвайте в бизнес награди

Присъщо за много индустрии и организации е да имат собствени бизнес награди, като „Най-добър ресторант за годината“, „Най-добро обслужване на клиенти“ и др. Това не само създава шум около бизнеса ви, но ако спечелите, можете да го отбележите на сайта или на витрината си, за да увеличите доверието към вас.

Създавайте колаборации с други бизнеси

Обединяването с друг бизнес, свързан с индустрията ви, е страхотен начин да представите своя бизнес на съвсем нова аудитория. Можете да направите това онлайн в уебинар или на ексклузивно събитие.

Ако си партнирате с местен бизнес, можете да оставите и визитки, флайъри или брошури в техните локации.

Предложете да говорите

Има много възможности да говорите пред публика. Всъщност, конференции, свързани с индустрията ви, доброволчески организации, колежи и др. обикновено имат нужда от говорители. В резултат, ще спечелите разпознаваемост, контакти и публичност.

Станете домакин на събитие или урок

Ако нямате трибуна, от която да говорите, създайте си собствена.

Планирайте събитие или направете урок. После направете рекламни материали и ги поставете на публични места.

Пишете публикации за издания, свързани с индустрията ви

Свържете се с някой блог или издание, обвързани с индустрията ви, които приемат гост-автори. Това ще помогне да бъдете забелязани от по-голяма аудитория.

Направете онлайн конкурс

Промоционалните томболи и конкурси са изпитан и чудесен начин да изградите разпознаваемост и да представите бизнеса си на потенциални потребители.

В идеалния случай конкурсът или томболата ви трябва да съдържат продуктите или услугите ви, като например шанс да бъде спечелен безплатен абонамент за услугата ви или за лансиран наскоро продукт.

Изпращайте информационен бюлетин (нюзлетър)

Имейлите далеч не загиват. Всъщност, това е предпочитан метод за комуникация сред потребителите. Като такъв, уверете се, че увеличавате списъка си с имейли. Можете да насърчавате нови абонати със стимули като електронни книги.

Брандирайте автомобилите си

Всичко, което трябва да направите тук, е да поставите лого на автомобила си – уверете се, че има бизнес името ви и контактите ви. Следващия път, когато шофирате, също ще генерирате разпознаваемост. Ако не искате да бъде прекалено очевидно, опитайте със стикери на стъклата или бронята. Можете да ги дадете и на приятели, роднини и клиенти, за да добиете още по-голяма разпознаваемост.

Стартирайте подкаст

Стартирането на подкаст не е скъпо – имате нужда да купите единствено микрофон и водещ. Въпреки това, тази инвестиция е чудесен начин да създадете информираност и да се покажете. Канете други мениджъри и експерти да се включват в подкаста ви, за да ви промотират пред тяхната аудитория.

Герила маркетинг

Най-хубавото нещо в него е, че се фокусира повече върху креативността, отколкото върху парите.

Например, можете да вземете разрешително за графити и да използвате шаблони, за да направите няколко еднакви творби на уличното изкуство, да поставите стикери из града или да направите флашмоб. Идеята е да мислите извън кутията, бъдете автентични, не правете нищо незаконно.

По материал на Entrepreneur.com, автор: Габриела Беличовска

още от Маркетинг
13
Сряда
Ноември