Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Герила маркетинг в действие

Getty Images

Можем да кажем, че рекламата датира от 4 хил. пр. Хр., когато египтяните използвали папируса, за да предават послания и да създават постери за стена. Очевидно това се е развило и променило днес до създаването на разнообразни стратегии, с които да привличаме потребителското внимание. Една от тях е герила маркетингът, коато според един от пионерите в областта, Джей Конрад Левинсън, „работи, просто защото е прост за осмисляне, лесен за изпълнение и евтин“.

Герила маркетингът изисква въображение и фокус на по-лично и запомнящо се ниво. Той е свързан със създаването на нещо, което дълго ще се помни, както и с мисленето извън кутията. Разбира се, друго, което го прави силно предпочитан, е ниската му цена, както и възможността да се използват вече съществуващи и налични ресурси извън финансовите такива.

Вижте няколко примера за успешни и вдъхновяващи герила кампании.

Пробвай преди да го купиш

Брандът Big Pilot дава възможност на потребителя веднага да пробва часовник, който е много вероятно да вижда за първи път.

Снимка: Medium.com

„Спайдърмен“ маркетинг

Рекламната кампания за втората част от поредицата за супергероя на Marvel включва това:

Снимка: Medium.com

Шокиращо такси

Висяща човешка ръка от багажника на такси ще накара всички да се обърнат и веднага да започнат да говорят. Защо да не бъде използван този трик за рекламата на нов сериен филм?

Снимка: Medium.com

Пестете водата

Тази пейка призовава минувачите да бъдат по-пестеливи по отношение на количеството вода, което използват.

Снимка: Medium.com

Акули на плажа

В своя кампания от телевизия Discovery напомниха на плажуващите за седмицата на акулата с тези сърф бордове.

Снимка: Wordstream.com

„Горила“ маркетинг

За прожекцията на филма „Кинг Конг“ на 3D бе създадена специална герила маркетинг кампания, която предизвика хората да споделят изживяването си в социалните мрежи.

Снимка: Wordstream.com

Креативно пиво

Полската марка бира Tyskie превърна в халби дръжките на вратите.

Снимка: Wordstream.com

Далеч от фалшивите обещания

Burn 60 направи герила маркетинг от една обикновена чантичка. В индустрия с много фалшиви обещания простотата на дизайна разграничи бранда от конкурентите при продуктите за отслабване.

Снимка: Wordstream.com

По материал на Medium.com и Wordstream.com

още от Маркетинг