Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Инфлуенсъри или знаменитости?

Getty Images

Популярни личности като Брад Пит, Тейлър Суифт и Джулия Робъртс вдъхновяват милиони хора по света. Техните огромни общности от фенове онлайн са привлекателни за брандовете, които искат да достигнат до аудиториите си. Доколко са подходящи тези знаменитости за маркетинг кампанията ви, има ли по-добри алтернативи, с които да постигнете по-добри резултати? Като експерт в инфлуенсър маркетинга, ще ви дам повече информация.

Инфлуенсърите имат познания за продуктите, които промотират

Джъстин Бийбър е талантлив певец с добро усещане за мода. Той има значителен опит като артист и може да даде ценни съвети на по-младите относно облеклото. Брандове, които таргетират потребители с интерес към поп музиката и модата, биха имали ползи от Джъстин Бийбър в кампанията си. Това обаче би имало по-малко въздействие или дори би било негативно за брандовете, които работят на други пазари и с други демографии.

Ако сте стартъп или бранд, специализиран в определена ниша продукт или услуга, по-добре се обърнете към инфлуенсър с познания в тази област. Те са изградили доверие и релевантност с последователите си, които ще се окажат безценни за вас.

Те са по-достъпни и евтини

Не е тайна, че препоръките на знаменитостите са скъпи. Колкото по-известни са те, толкова по-висока сума ще изискват. Докато големите компании могат да си го позволят, това е непосилно за малкия бизнес и стартъпите. За щастие, малките играчи могат да разпространяват посланията си, партнирайки си с инфлуенсъри, които прилягат на бюджета и таргет пазара им. Също така е лесно да стигнете до споразумение.

Инфлуенсър маркетингът е по-креативна стратегия

Има няколко основни разлики между знаменитостите и инфлуенсърите. Първите са по-разпространени в традиционните канали за комуникация, а някои въобще не са създали значително онлайн присъствие. Освен това доста известни личности нямат силна връзка с последователите си.

Инфлуенсърите са отделили време в изграждането на брандовете си в YouTube и другите платформи. те разбират аудиториите си добре заради постоянния диалог и ангажираност с тях. Така установяват надеждни взаимоотношения, което им дава значително предимство при маркетингови кампании. И накрая, те предпочитат креативни стратегии за популяризиране на посланията, вместо да разчитат на рекламодателите и търговците.

Имат таргетирани аудитории

Все повече брандове се използват от инфлуенсър маркетинга – според глобално проучване на платформите TopRank Marketing и Traackr 43% от анкетираните споделят, че си колаборират с инфлуенсъри, а други 57% планират да ги имплементират в стратегията си в следващите 3 години.

Всеки такъв лидер на мнение има специфична публика, чието доверие печели със споделяне на мнение, полезно съдържание и други. Ако един клиент има интерес към конкретната тематика на дадена личност, я следва, с което се формира и цяла общност от хора със сходни предпочитания.

***

Инфлуенсър маркетингът дава значителен напредък на брандовете, които имат нужда от ефективни комуникационни механизми. Стартъпите и малките компании, които имат нужда от повече почитатели, но не разполагат с много средства, могат да заложат на по-евтините и ефективни варианти за привличане на потребителското внимание.

Рийд Дъшчър за Medium.com

още от Маркетинг