Интересен или досаден – ти избираш

Интересен или досаден – ти избираш

Интересен или досаден – ти избираш

Когато говорим за имейл маркетинг, границата между това да останеш интересен и да станеш досаден е много тънка. Ако една компания залива електронната поща на потребителите си със стотици еднакво скучни информационни бюлетини, е много вероятно те да спрат да ги отварят и дори да прекратят абонамента си. Но тъй като искате списъкът с абонати постоянно и единствено да се увеличава, ето няколко полезни съвета как да го постигнете.

Първо си поставете точна цел и анализирайте, спрямо нея

Невъзможно е да оцените успеха си, без да следите резултатите на някои метрики и поставянето на ясна цел. Анализирането на информацията ще ви подскаже с какво темпо се движи бизнесът ви и къде се намирате в момента. Има 4 ключови неща, които трябва да следите:

  • Процентът отваряния (Open rate): Броят отворени имейли, спрямо всички изпратени
  • Процентът кликове (Click-through rate): Количеството линкове, върху които е кликнато в имейла ви
  • Процентът отказани абонаменти (Unsubscribe rate): Броят получатели, които са отказали абонамента си по време на или в края на кампанията ви
  • Процентът конверсии: Броят потребители, извършили действието, което вие сте искали да извършат в имейла ви

Следете тези показатели, спрямо целите си, проучвайте аудиторията, така че да я опознаете достатъчно добре и да знаете какво е релевантното за нея съдържаие. В противен случай, сякаш изпращате имейл на някой непознат, за който не знаете абсолютно нищо.

Погрижете се за новите абонати

Това, че един потребител се е абонирал за информационния ви бюлетин, невинаги означава, че сте го спечелили на 100 процента. Създайте специално съдържание за него, можете да се доверите на често използвания от маркетолозите метод за изпращане на имейли 4:1:1.

  • Имейлите от 1 до 4 предоставят ценна информация и познания
  • Петият имейл е преходен
  • Шестият представлява опит да се започне дискусия с потребителя

Осигурете незабавен достъп до “call to action” бутон

Повечето хора не стигат до долу, за да прочетат целия имейл, имаме късмет, ако поне го отворят. Те стигат до определен момент в страницата, затова е добре да поставим най-важния си “call to action” бутон  в горната част на информационния бюлетин, на достъпно и видимо за потребителя място. Освен това, винаги се уверявайте, че той е адаптиран за всякакъв вид устройства.

Уголемете и стегнете текста

Имате малко време да уловите вниманието на потребителя. Ако той трябва да прекара повече от 5 секунди в опит да разбере какъв е замисълът на имейла ви, вероятно ще го изгубите. Не го заливайте с напразно многословничене и излишен текст, който не казва нищо. Вместо това, бъдете лаконични, кратки и стегнати, използвайте по-едър шрифт, който се вписва в графичното оформление на бюлетина и споделете необходимото с абонатите си в рамките на няколко думи. Точно така постъпват и по-големите брандове.

Използвайте емоджита в полето за тема на имейла

Според проучване, 56% от брандовете, включили емоджи в темата на имейла си, се радват на по-висок процент отваряния. Когато видим в пощата си съобщения с човечета, те се открояват от останалите. Свързваме ги с нещо, което бихме получили от приятели, следователно бихме направили позитивна асоциация, а оттам и шансът да кликнем върху имейла се увеличава.

По материали на Inc.com, автор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ