Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Къде се намирате?

Pexels

Следенето на основни маркетинг метрики е важно, за да установите къде се намирате, как се представя маркетинг програмата ви и доколко е ефективен брандът ви. Чрез тях можете да установите и докъде сте стигнали в изпълнението на своите по-широкообхватни бизнес цели. Вижте три важни показатели, които да започнете да следите още днес.

Разход за придобиване на клиенти (САС)

Познатият cost of customer acquisition разглежда колко средно струва да бъде превърнат един потенциален клиент в реален такъв. Това е метрика, подобна на възвръщаемостта на маркетинговите инвестиции (ROMI), която помага да избегнете загубата на средства от тези маркетингови кампании, които не са ефективни.

Формула: Средствата, похарчени за печелене на потенциални клиенти / броя нови клиенти, получени в резултат на печеленето на потенциални клиенти = CAC

Не трябва обаче да разчитате само тази метрика и да я надценявате, например една компания може да инвестира в SEO на ранен етап и за известен период не може да очаква измерими резултати.

Стойността на потребителския живот (CLV)

Тази метрика показва какъв приход носи всеки потребител на бизнеса ви, не само с всяка покупка, но спрямо цялостните ви взаимоотношения. CLV обръща внимание на това колко клиенти са ви нужни, за да постигнете печалба.

Формула: Приход от клиент за година х продължителност на взаимоотношенията през годината - средствата, нужни за придобиване и обслужване на клиента = CLV

Така ще можете да проследявате как се отплащат усилията ви.

Квалифицирани лийдове

Това са онези потенциални клиенти, при които вече се наблюдава определено ниво на ангажираност а бранда ви – те вече не са потенциално заинтересовани към стоката или услугата ви, а всъщност отговарят на усилията ви и може да бъде осъществена продажба.

Формула: (квалифицирани лийдове/общ брой лийдове) х 100 = процент квалифицирани лийдове

Чрез тази формула е възможно да разглеждате ефективността или неефективността на маркетинг инициативите си.

По материал на Social Media Today

още от Маркетинг