Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Къде ви боли?

Pexels

Често се случва болката да е по-голям мотиватор за предприемане на определено действие, отколкото удоволствието. Това важи и в света на маркетинга, който трябва да комуникира на потребителите възможността да правят живота си по-добър чрез продуктите и услугите, които си купуват.

Запознайте се с болките им

Маркетинг техниките еволюират всеки ден, но частта с копирайтинга все още се фокусира върху хората. Направете проучване на пазара, трябва да разберете аудиторията си, какво е работещо за конкурентите ви и какво – не.

Същината на проблема

Според проф. Джона Бергер, който е експерт по вирусен маркетинг, трябва три пъти да си зададете въпроса „защо“, за да стигнете до същината на проблема и емоциите на потребителите си.

Например:

  • Защо някой използва дезодорант? За да ухае добре.
  • Защо иска да ухае добре? Защото иска да направи добро впечатление.
  • Защо иска да направи добро впечатление? Защото иска да привлече нечие внимание и да бъде видян в определена светлина.

Напишете за болките им

След като откриете какво тревожи клиентите ви, е време да комуникирате как ще му помогнете. Заложете на емоциите, използвайте правилните думи, но бъдете възможно най-лаконични и внимателни, защото не искате да наливате сол в раната, нали?

Класиката: Проблем-агитация-решение

Първо, клиентът ви трябва да знае какъв е проблемът му, а вие, от своя страна, да разбирате това, за което говорите. Накрая всеки трябва да възкликне: „О, да, това съм аз“.

После заложете на чувствата, за да агитирате хората да купят от вас, но не изпадайте в крайности, сякаш идва краят на света. Ако сте се справили с позиционирането на проблема, хората не само ще знаят какво не им е наред, но и активно ще търсят как да подобрят положението си. Вашата стока или услуга е решението за това.

Успехът

До голяма степен той се състои в това с какво изпъквате спрямо конкурентите си. Например не можем да си представим Nike да се продава с нещо от сорта на „обувките ни са удобни и леки“ – това е нещо, което може би ще работи през 2005 г., но днес всички спортни обувки са удобни и леки. По-добра работа би свършило „пригответе се за бягане, което никога няма да забравите“.

Трябва да покажете нещо незабравимо, което ще остави трайна следа в живота на хората.

Вижте 4  добри примера за копирайтинг от популярни брандове

„Честно – прекарахте ли младежките си години, мечтаейки един ден да притежавате Nissan или Mitsubishi?“ – Porsche

„За Volvo не пишат песни“ – Corvette

„Достатъчно евтино, че да кажеш „Пукет, идвам“ – Air Asia

„Има и лоши дни, но поне нещата ви ще са сухи“ – Moosejaw

По материал на Бах Факих за Medium.com

още от Маркетинг