Клиентите ме искат! Ами, сега?

Pexels
Социалните медии могат да увеличат възможността на един нов бизнес да получи непланирано медийно внимание и да завиши продажбите си. Да речем, че инфлуенсър е показал продукта ви и сте получили висок трафик към уебсайта, а оттам и много поръчки. Това е чудесно! Само че може да ви навреди, ако не сте подготвени.
Малките брандове обикновено се опитват да овладеят ситуацията сами, макар и тази стъпка да е много рискована. Ако и вие предпочитате да действате така, ето как да се подготвите.
Погрижете се за сайта
С добиването на повече популярност и трафикът към уебсайта ви ще скочи. Ако той не е в състояние да се справи с голям обем от посетители, ще се срине. Освен това, ако да се зареди една уеб страница отнема повече време, можете да загубите потребителя. Да, развиването на сайта ви може и да е скъпо, но със сигурност ще се отплати добре.
Партнирайте си с подходящи производители
Десетки потребители поръчват продуктите ви – още една сбъдната мечта! Но може да се превърне в истински кошмар, ако не можете да изпълните поръчките навреме. Уверете се, че производителите, с които работите, могат да ви осигурят нужната подкрепа. Те трябва да са способни да увеличат производството, успоредно с разрастването на бизнеса ви.
Оправдавайте очакванията на потребителите
Трябва винаги да държите на обещанието си да изпращате на потребителите правилния продукт навреме и без дефекти. Особено около празниците, хората имат много високи очаквания за това, което купуват, защото обикновено е предназначено за техните близки. В такива ситуации, клиентите ви може да искат и още по-бърза доставка, както и красиво опаковани продукти, а вие да не сте готови за това.
Комуникацията е ключът
Ако не можете да изпълните това, което сте обещали, поне дръжте клиентите си в течение. Те ще са по-склонни на компромис, ако предварително знаят какво да очакват. Например, можете да ги уведомите, че в момента получавате прекалено много поръчки и доставката ще отнеме повече от обичайните 1-2 дена. Стимулирайте ги, като например им дадете отстъпка от следващата поръчка, или пък с безплатна доставка.
Как да планираме нещо, което е практически непредвидимо? Невъзможно е, но пък можем да се обградим от хора и партньори, които да направят възможно бързото разрастване на нашия бизнес и да извлечем печалба от вниманието, което получаваме.
Мария Хегърти, главен изпълнителен директор на Dotcom Distribution, за Inc.com; превод: Габриела Беличовска