Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Клиентите ме искат! Ами, сега?

Pexels

Социалните медии могат да увеличат възможността на един нов бизнес да получи непланирано медийно внимание и да завиши продажбите си. Да речем, че инфлуенсър е показал продукта ви и сте получили висок трафик към уебсайта, а оттам и много поръчки. Това е чудесно! Само че може да ви навреди, ако не сте подготвени.

Малките брандове обикновено се опитват да овладеят ситуацията сами, макар и тази стъпка да е много рискована. Ако и вие предпочитате да действате така, ето как да се подготвите.

Погрижете се за сайта

С добиването на повече популярност и трафикът към уебсайта ви ще скочи. Ако той не е в състояние да се справи с голям обем от посетители, ще се срине. Освен това, ако да се зареди една уеб страница отнема повече време, можете да загубите потребителя. Да, развиването на сайта ви може и да е скъпо, но със сигурност ще се отплати добре.

Партнирайте си с подходящи производители

Десетки потребители поръчват продуктите ви – още една сбъдната мечта! Но може да се превърне в истински кошмар, ако не можете да изпълните поръчките навреме. Уверете се, че производителите, с които работите, могат да ви осигурят нужната подкрепа. Те трябва да са способни да увеличат производството, успоредно с разрастването на бизнеса ви.

Оправдавайте очакванията на потребителите

Трябва винаги да държите на обещанието си да изпращате на потребителите правилния продукт навреме и без дефекти. Особено около празниците, хората имат много високи очаквания за това, което купуват, защото обикновено е предназначено за техните близки. В такива ситуации, клиентите ви може да искат и още по-бърза доставка, както и красиво опаковани продукти, а вие да не сте готови за това.

Комуникацията е ключът

Ако не можете да изпълните това, което сте обещали, поне дръжте клиентите си в течение. Те ще са по-склонни на компромис, ако предварително знаят какво да очакват. Например, можете да ги уведомите, че в момента получавате прекалено много поръчки и доставката ще отнеме повече от обичайните 1-2 дена. Стимулирайте ги, като например им дадете отстъпка от следващата поръчка, или пък с безплатна доставка.

Как да планираме нещо, което е практически непредвидимо? Невъзможно е, но пък можем да се обградим от хора и партньори, които да направят възможно бързото разрастване на нашия бизнес и да извлечем печалба от вниманието, което получаваме.

Мария Хегърти, главен изпълнителен директор на Dotcom Distribution, за Inc.com; превод: Габриела Беличовска

още по темата
още от Маркетинг
11
Сряда
Декември