нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Когато брандът се превърне в глагол ​​​​​​​

Getty Images

Nike. Disney. Google. Това са едни от най-популярните брандове в света, чиито имена всички познават заради успеха на продуктите и услугите им. Те са станали част от ежедневието ни до такава степен, че някои от тях са се превърнали в глаголи, които използваме, за да назовем определени дейности.

Брандинг консултантът Джонатан Бел категоризира успешните бранд имена в 7 раздела спрямо американския контекст. Сред тях са асоциативните като Amazon, абстрактните като Kodak и емоционалните като Nike. Amazon иска потребителите да го асоциират с разнообразната селекция от продукти, препращайки към най-дългата река в света, Амазонка, докато Nike, да речем, приема идеята за древната гръцка богиня на победата – представете си да беше останал с първото си име, Blue Ribbon Sports.

Това звучи непознато

На някои пазари, например китайския, чуждестранните брандове обикновено напълно заменят имената си с такива, които са по-ефективни на локално ниво. В повечето страни се ограничава произношението на дадена марка, тъй като местните го пречупват през призмата на своя собствен език. Така например Ferrari се произнася като Fe-ha-ri на португалски. Именно за това трябва да внимавате при „кръщаването“ на вашата компания.

Как брандът се превръща в глагол?

Невъзможно е да предвидите дали това ще се случи, но има някои елементи при успешните примери, които съвпадат. Ако може да се замени изречение или цяла концепция само с една дума, тогава е много вероятно да ви се получи. Например „Да си вземем Uber“ е много по-просто, отколкото „Да си поръчаме такси чрез приложение“, или пък „Ще го Photoshop-на“, вместо „Ще редактирам снимката с програма за обработка“.

Ако вие сте първите, които налагат даден продукт на нов пазар, както често технологичните компании опитват да направят, шансовете ви са още по-големи. Предимство може да е и изборът на кратко име, с малък на брой срички. По-трудно ще бъде да заложите на термини, които вече се използват в разговорната реч.

Интерпретацията ни за света зависи до голяма степен от конструкцията на езика. Когато един бранд е част от него, той се превръща в елемент, с който можем да опишем заобикалящата ни среда и да улесним комуникацията си. Това, разбира се, не е достатъчно да просперирате – доброто качество на стоките и/или услугите ви трябва да продължи да бъде приоритет.

Андерс Питерсон за Medium.com

още от Маркетинг