Всяко пътешествие започва с изживяване

Всяко пътешествие започва с изживяване

Всяко пътешествие започва с изживяване

Повечето дискусии за потребителското изживяване са свързани с нещата, които се случват след като е направено решението за покупката, но т.нар. UX (user experience) започва много преди потенциалните клиенти да посетят сайта ви или да започнат да използват продукта ви. То започва тогава, когато за първи път потребителят се ангажира с маркетинга ви, именно тогава се формира първото впечатление за вас. Обърнете внимание на следните фактори:

Определете кой иска маркетинга ви

Колко често ви се случва самите вие да сте таргетирани от някой, към който нямате интерес? Това не е добро маркетинг изживяване, напротив – досадно е.

Ако маркетингът ви досажда на хората, които искате да станат ваши клиенти, това не рефлектира добре върху самите вас. Това е първата стъпка към рушенето на взаимоотношенията с тях.

Трябва да сте наясно кой иска да разбере повече за вас, това не е лесно, но пък е изключително важно. Един от начините да го постигнете е чрез наблюдения върху настоящите ви потребители. На базата на техните характеристики след това можете да се ориентирате за таргетирането на потренциалните такива.

В социалните мрежи например можете да таргетирате хора според интересите, а в търсачките – на база на термините, които те въвеждат.

Кога ви искат?

Всеки бранд работи според определен цикъл. В този на индивидуалния клиент е важно да се наблюдава кога е готов да купи от вас. Можете да се ориентирате по предстоящите празници, сезона, бюджета и края на фискалната година.

Следвайки това правило, много лесно можете да оставите позитивно впечатление, тъй като ще бъдете в контекста на случващото се. Ако е възможно, опитайте да отбелязвате и личните празници на потребителите, например техните рождени дни. За това толкова важно в живота на всеки човек събитие може да предоставите ексклузивни персонални отстъпки, безплатни продукти и др.

Къде да се покажете?

Ключът към доброто маркетинг изживяване е да сте там, когато бихте били полезни, и да не сте, когато има вероятност да изглеждате като поредните досадници. Ето това е грешката на тв спотовете – те се пречкат на потребителя в момент, в който той просто иска да погледа любимото си предаване например. Много онлайн реклами имат същия проблем.

Подберете каналите за комуникация на посланията ви според това къде са потребителите. От десетилетия брандовете опитват да показват реклами във всеки един удобен момент, а резултат от това е игнорирането им от страна на потребителите.

Всяко потребителско пътешествие започва с изживяване

Помнете – маркетингът ви невинаги е начин да намерите гарантирани потребители – той е първата стъпка от формирането на UX. Всичко, което правите в началото, ще повлияе на отношението на хората към марката в следващите етапи от взаимодействието им с нея.

Ако имате на ум тези три фактора – какво искат, когат го искат и къде говорят за него – ще поставите основата на страхотното потребителско изживяване.

Андре Шандра, основател и главен изпълнителен директор нa Propelo Media, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ