нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Лично препоръчвам

Даниела Ничева

Инфлуенсърите са личности, чието мнение има влияние на хората около тях. Те създават в социалните медии съдържание, което привлича последователи, търсещи вдъхновение, развлечение или съвети

 

Какво е influence marketing

Казано накратко - част от маркетинговата стратегия, инструмент за взимане на по-бързо решение за покупка от страна на клиента.

Хората избират да слушат други хора. На марката є трябва личност, която влияе на другите. Наричаме го инфлуенсър. Последователите чуват (не просто слушат) инфлуенсъра. Чрез инфлуенсъра марката има достъп до хората, които му вярват (тези, които го следват). Инфлуенсър маркетингът е средство за постигане на лична препоръка от страна на инфлуенсъра към аудиторията, която го следва. Личната препоръка подсилва взимането на решение за покупка от страна на клиента.

Кои са готови да бъдат наши клиенти

Всяка компания, независимо от големината, осъзнала нуждата си от маркетинг и решила да остави настрана печатането на брошури и листовки и пускането им в пощенските кутии или раздаването по моловете. Ако фирмата не е такава - не я приемаме за клиент. Нямаме време за психотерапия и превъзпитание на поведението.

Кои сме ние

Ние сме компания за инфлуенс маркетинг. Ние развиваме и управляваме онлайн маркетинговото присъствие на клиентите си от А до Я: от стратегията, през провеждането, до измерването на кампаниите. Ние сме екип от експерти.

Компанията е основана от визионера (Митко Димитров), който обявява войната, и Даниела Ничева (аз) - стратега и изпълнителя за спечелването є.

Като ресурс вече имаме над 1000 инфлуенсъри с общ брой над 97 млн. последователи - това са блогъри, влогъри и социални инфлуенсъри в широк спектър от бизнес сегменти, хора с минимум 2000 последователи във Facebook и Instagram. Имаме богат опит за управление на хора и процеси, желязна дисциплина и фокус върху детайла. Не претупваме работата и горим в работата си. Използваме кратки и ясни изречения.

Намираме инфлуенсъри, които са експерти в областта на марката, която ще маркетираме. Например хранителни добавки - намираме фитнес инструктори, които реално тестват върху себе си. Публикуват и споделят във Facebook и Instagram профилите си за продукта. Това са хора, които наистина знаят за какво говорят и имат силата да задвижат аудиторията си.

Целта е клиентът да реши да купи  с по-малко интеракции и за по-кратко време. Тук идва нашият опит и спомагателните инструменти, с които правим дигиталния инфлуенс маркетинг: SEO, PPC, Remarketing и пр.

Не бъркайте influence marketing с препоръка от знаменитост

Ако погледнете на повърхността на дефинициите на "influence marketing" и "препоръка от знаменитост", може да разберете защо стратегиите им уж се припокриват. Препоръката от знаменитост слага "рамка на славата" на бранда или продукта.

С тази стратегия вие получавате хора, които са превърнати в идоли и се свързват с вашия продукт, така че потребителите да искат да го купят.

Influence marketing-ът създава реклама "от уста на уста", използвайки хора, които се ползват с доверие в определени кръгове. С тази стратегия инфлуенсърите изграждат вашия имидж в съзнанието на своите последователи.

И двете стратегии използват добре известни хора, за да повлияят върху целевия ви пазар. Но начинът, по който те изпълняват тази задача и как те влияят върху целевия пазар, е много различен.

Инфлуенсърите (не знаменитостите) са специалисти

Майкъл Джордан не трябва да бъде моден експерт, който да препоръча Tommy Hilfiger, а Опра не трябва да бъде експерт по технологиите, който да препоръча Apple. Те са толкова добре известни, че няма значение, че продуктът е изцяло извън техния опит. Те са изправени пред целевите пазари на компаниите, които ще разпознават и свързват с марката си.

Инфлуенсърите са специалисти. Те са изградили общности около себе си в едно много нишово пространство. Когато дадена марка изпраща на майките блогъри най-новата си помпа за гърди, за да ги прегледа като част от кампания за влияние, целта не е известност, а генерирането на истински препоръки в рамките на целевата общност.           

 

още от Маркетинг