Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Lil Nas X – първо маркетолог, после – суперзвезда

Getty Images

Песента Old Town Road на рапъра Lil Nas X, чието истинско име е Монтеро Ламар Хил, се превърна в една от най-популярните на всички времена. Тя бързо се изкачи до номер едно в класацията „Билборд Топ 100“, осигури му наградата „Песен на годината“ от наградите на MTV, интервю в сп. „Тайм“ и международен статут на звезда – и то само 16 месеца след началото на професионалната му музикална кариера.

Не можем да отречем обаче, че този успех е изисквал много усилия и, разбира се – маркетинг. Какво можем да научим от 20-годишния Lil Nas X за промотирането на собствената марка? Всъщност, доста.

Не ви трябва много, за да успеете

След като Lil Nas X напуска колежа, живее със сестра си за известно време, фокусирайки се изцяло върху музиката. Той превръща стаята си в музикално студио и прекарва седмици пред компютъра, без пари, практикувайки това, което истински обича.

Не е инвестирал пари в курсове, а за успешния си хит дава само 30 долара, за да закупи бийта.

Висока активност в интернет

Ако искате да оставите следа с работата си, трябва да сте добри в маркетинга, точно като Монтеро Хил. Той усилено промотира песента си в социалните мрежи, използва т.нар. „миймове“ (memes), някои от които създава напълно сам. Освен това, планира излизането на песента да съвпадне с TikTok предизвикателството #yeehaw, което включва хората да се облекат с каубойски шапки (видеото му е в уестърн тематиката), и дори създаде собствена линия дрехи.

Направил е това, което истински желае

Мотивацията и креативността на музикалния изпълнител да прави това, което истински желае, са ключови. Ако приличате на всички останали във вашата сфера, ще свършите като тях. За да изпъкнете, трябва да направите нещо различно, независимо дали ще е да комбинирате кънтри с поп или да пеете по начин, по който никой никога не е пял преди.

Силен потенциал песента да стане вирусна

Lil Nas X отлично е знаел какво да направи, така че хората да харесат песента му. Текстът ѝ е изпълнен със забавни думи, метафори, освен това в нея няма нито един лош израз, което я прави подходяща за всички възрасти.

Текстът и бийтът са много завладяващи, но ремиксът с Били Рей Сайръс е още един фактор за дълготрайния успех. Кънтри звездата осигури още повече слушания на Old Town Road в платформите за стрийминг услуги.

Накрая късметът винаги се оказва важен за всеки успех. Той обаче идва рядко и със сигурност е подминал Lil Nas X. Но с поглед към тенденциите, познания в социалните мрежи, отличаващо качество и наблюдения над това какво би направило едно съдържание вирусно, всъщност съвсем няма нужда от късмет.

Сукроп Синг за Medium.com

още от Маркетинг
25
Вторник
Февруари