Малко и просто не винаги е по-добре

Малко и просто не винаги е по-добре

Малко и просто не винаги е по-добре

Да приемем, че сте мислили за препроектиране на вашето лого. Не искате нищо твърде драстично. Искате да запазите своята разпознаваемост и да избегнете отчуждаването на съществуващите си клиенти. С този залог минималният дизайн изглежда идеален. Но минимализмът е стил, който потенциално може да отслаби дизайна на вашето лого, така че не винаги е най-добрият избор, казва Zaheer Dodhia, основател и главен изпълнителен директор на Logo Design. В статия за Еntrepreneur той разкрива някои важни причини, поради които прости логотипи до степен на минимализъм може да не са най-подходящи за неговото лого а може би и за вашето.

Загуба на уникалност и запомняне 

Ако направите кратък списък с качества, които едно лого трябва да притежава, две от тях биха били факторите уникалност и запомняне. Те наистина вървят ръка за ръка. Уникалното лого често се запомня, просто защото е уникално. Разбира се, това не винаги означава, че е добро лого. Нито винаги означава, че е успешно.

Когато проектирате лого, което да работи за бранда в дългосрочен план, трябва да сте наясно, че то ще носи товара на вашите маркови визуализации, а това изисква баланс. Може да е лесно да усложните логото, добавяйки множество елементи, които не е необходимо да бъдат там. Но можете и да сгрешите.

"В миналото съм работил върху собствени идеи за лого и съм склонен да продължавам да намалявам броя на елементите, надявайки се, че минимализмът ще внесе яснота. Но открих, че понякога прекомерният минимализъм премахва всичко уникално и запомнящо се в дизайна. Ако става въпрос за запазване на тези два жизненоважни елемента или поддържане на нещата "минималистични", тогава определено съветвам да добавите подробностите обратно", казва Додхя.

Потенциал за лоши съобщения 

От време на време срещам лого на компания, която е толкова минималистична, че не мога да разбера какво е логото. Или каква компания представлява. Или как трябва да се чувствам по въпроса. Или дали дори съм предвидената публика. Логото е жизненоважно за маркетинга и идентичността на марката и всичко това се връща към посланието, което логото изпраща.

"Работейки върху ребранда си, искам да гарантирам, че логото ми прави моята компания и нейните цели ясни. За мен това означава да използвам комбиниран знак с графика и името на моята фирма. Може да се направи просто, вярно, но все пак се изискват няколко допълнителни елемента. И съм готов да ги добавя, за да изясня съобщенията си", казва той.

Минимализмът е в очите на наблюдателя 

Последната причина да не налагате минимализъм в дизайна на вашето лого е, че всеки определя "минимален" по различен начин. За сложните дизайнери пет елемента могат да се считат за минимални. За тези възпитаници на минималистичното училище един елемент може да бъде съвършенство, а всичко останало е излишно. 

Графичните дизайнери не само разглеждат минимализма като подвижна целева линия, но и публиката. Ето защо можете да направите тестово пускане на лого, за да получите обратна връзка от непредубедени трети страни. Все пак всички отзиви са потенциално ценни. Ако обаче преследвате минималистичен дизайн на лого като непрекъснато отстранявате елементи, то накрая той може да не попадне на вашата аудитория като "минимален", а направо като "недовършен". 

Казано по-просто, ако не трябва да преследвате минимализма, означава ли това, че трябва да претоварите дизайна на вашето лого, надявайки се, че изобилието от елементи го прави уникален, запомнящ се и привлекателен за вашата аудитория? С една дума - не. Прекаляването по един или друг начин е по-вероятно да отчужди част от целевата ви аудитория.

Източник: Захеер Додия, основател и главен изпълнителен директор на Logo Design за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ