Маркетинг без манипулации: Част 2

Маркетинг без манипулации: Част 2

Маркетинг без манипулации: Част 2

Джесика Лоуман е маркетинг стратег и основател на организацията „Етичен бранд маркетинг“, автор на поредица детски книжки и защитник на околната среда. Текстът е от блога ѝ и е публикуван с нейно съгласие. В първата част на тази мини поредица, която публикувахме вчера, тя обърна внимание на използването на закръглени числа в цените, честността като начин да спечелим цялостно потребителското доверие, насърчаването на изобилието и търпението вместо тактиките за спешно предприемане на действие от страна на потребителите, както и създаването на доверчиви колаборации.

Имплементирайте брилянтно потребителско обслужване

Преди работех с компания от средния бизнес, чийто управляващ директор беше обсебен от конкуренцията. Тя беше толкова по-голяма от компанията, за която работех, че аз въобще не се чувствах застрашена от нея. Всъщност ми беше приятно да си говоря с „врага“, имам предвид с нейния маркетинг директор по време на конференции.

Самият акт на желание за „победа на конкуренцията“ предизвиква безпокойство. Още една негативна емоция, но защо е толкова важна за толкова много собственици на бизнеси?

Да разгледаме Apple и Microsoft. Изглежда, че MS постоянно гледаше какво прави Apple, докато Apple, от своя страна, преодоля отношението с „правете каквото искате, не ни пука, прекарваме си страхотно в нашата собствена кутия“. По този начин корпорацията изгради най-голямата дългосрочна група от почитатели към днешна дата. Не защото са „победили конкуренцията“, а защото обръщаха внимание на собствените си клиенти, а не на тези на някой друг.

Бъдете социални

Нека върнем социалното в социалните медии. Имам предвид добрата и уважителна комуникация в един свят, в който много хора публикуват, коментират и спамят преди да помислят.

Понеже не е нужно хората да познават тези, с които комуникират в социалните медии, се смята, че, като при шофирането на кола, е по-лесно да обидиш непознат, отколкото приятел. Въпреки това виждам все повече лоши практики онлайн, отколкото на пътя. И това прави обществото ни по-агресивно, тревожно и неефективно.

Затваряйте сделките етично

Това, което знаем, е, че потребителите купуват тогава, когато възприеманата стойност далеч надвишава цената. Това се отнася както за продуктите, така и за услугите.

Ето защо, ако притежавате бизнес, базиран на продукти, и разполагате само с онлайн магазин, сте изправени пред предизвикателството да намерите подходящите клиенти и да оправдаете високата производствена цена.

Ако сте базирани на услуги, трябва да докажете, че опитът ви ще донесе на клиентите ви желаните резултати, когато няма почти никакви гаранции за това.

Това са трудни предизвикателства, особено за тези, които не са се занимавали с продажби.

Но всъщност е просто. Единствено трябва да помогнете на потенциалните си клиенти да вземат правилното решение. Това може да не означава да си купят от вас – искате го, защото ако грешните хора го направят и не са щастливи, никога повече няма да ви се доверят, и дори може да напишат лошо ревю за вас, което да навреди на репутацията ви.

Да бъдете честни също ще помогне да спечелите доверието на потребителите, което е жизненоважно за бранда ви. За да им помогнете да вземат правилното решение, ще имате нужда от информация. Трябва да комуникирате с тях, за да я получите – това може да се случи чрез анкети, конкурси, интервюта и т.н.

Веднъж щом получите достатъчно информация, презентирайте офертата си пред идеалния потребител и ако ви повярва, ще си купи от вас.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ