Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Личен подход и директна връзка - ето, това ще движи вече марките

Никол Богданова започва професионалния си път още като студент и за 8 години покрива основни аспекти на комуникационната сфера, начело с маркетинг, реклама, медии, ПР, продажби. За нея маркетингът не е просто работа, а истинско призвание и източник на вдъхновение, начин да се случва положителна промяна. Винаги се е възхищавала на подхода на Unilever за устойчиво развитие чрез брандовете на компанията глобално. Накрая професионалният път я отвежда именно там и сега отговаря за развитието на категории почистващи препарати и храни.

Различното при нашата стратегия в случая беше и замяната на традиционната телевизионна комуникация на кампанията с много по-алтернативни канали, както и любимия ми showcase event – първата трансформация, чрез която не просто разказахме на хората какво целим, а нагледно показахме и заразихме със своята мотивация за промяна. Определено е отживелица да правиш просто кампания за почистване. Преборихме се и с това предубеждение към нас и доказахме колко е релевантна каузата на Cif.

Силно масираната комуникация също вече не е толкова работеща. Вече се търсят по-локализирани подходи – ако може да се стигне дори до директна комуникация с потребителя. При кампанията на Cif не точно се изненадахме, но определено се впечатлихме как хората се обвързват силно с каузи, които са важни за тях. Ангажират и хората около себе си и заедно случват промяната – това наричаме активиране на локални общности. Така се убедихме напълно, че сме създали кампания, която е истински релевантна за България, не само в тон с глобалната мисия на Cif.

- Има ли някаква особеност в активирането на бранд пред българската публика, спрямо пред тази по света, или методите и очакванията са в основата си еднакви с глобалните?

- Истината е, че зависи от бранда, от категорията, няма правила и рамки. Или поне ние като компания не следваме такива ограничения. Стремим се нашите брандове да са релевантни локално спрямо глобалните си мисии и цялостно позициониране. Но това са просто общи насоки. В планирането на активности се опитваме всичко да е адекватно за целевата група и българския потребител като цяло.

Тази кампания на Cif е чудесен пример. Съобразили сме се с всичко, което изброих, но реално не просто адаптирахме нечий подход. Създадохме нещо ново, локално, релевантно за българската публика. Използвахме свой, нетрадиционен за категорията, подход, подбирайки точните канали и съобщения и накрая активирайки потребители отвъд традиционната ни целева група на жените домакини. И тъй като успяхме да инициираме истински социално значима кауза, българските потребители се припознаха и видяха смисъла да подобрим нашата обща среда в България.

- Как очаквате да се промени маркетингът през 2019 г.? Какви технологии и канали ще използвате? Какви индикации виждате от сега за промяна в маркетинга през следващата година? Как се изменя мисленето на потребителите?

- Всъщност вече следва да гледаме към 2020 и да се подготвяме за тогава. Доста от тенденциите вече са налице. Като по-голяма промяна очаквам повече персонализация, личен подход, директна връзка с крайния клиент (vs. силно масирания подход). Т.нар. customer-centric маркетинг, например, и не само. Такива активности ще жънат и все повече успех, защото клиентът не само го цени, но и вече донякъде го изисква. Разбира се, дигиталната трансформация и e-commerce са сред топ набиращите скорост тенденции, които също са видими, но според мен само ще се засилват.

В Unilever гледаме и доста по-напред от 2019, така че определено имаме намерение да се движим на гребена на вълната. Със сигурност ще подобряваме и занапред баланса между нови и традиционни канали, но ще използваме и все повече алтернативни такива. Всичко с добавена стойност за потребителя – смислено е, дава чудесни резултати и се надявам все повече брандове да го правят.

още по темата
още от Маркетинг
09
Понеделник
Декември