Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Маркетингът на 2017 г. ще бъде подчинен на дигитализацията

121

Петя Стоянова поема ръководството на маркетинг екипа на Мтел в началото на 2014 г. Развива бранда, дигитален и търговски маркетинг. Повече от 15 години заема ръководни позиции в телекомуникационни и телевизионни оператори и рекламни агенции. Работила е за брандове като Globul, Toyota, BAT. Има магистърска степен по маркетинг от Университета в Брадфорд, Великобритания. Активно участва в браншови организации.

Причините бяха агресивна конкуренция и ръст в потреблението на мобилен интернет. Тези две тенденции красноречиво маркираха необходимостта от атрактивни и достъпни решения именно за този тип услуги.

И трите големи оператора естествено реагираха на тази нужда, провеждайки още през първото тримесечие на 2015 г. мащабни рекламни кампании с фокус върху тарифни планове в комбинация на мобилна гласова услуга и мобилен интернет. Кампаниите имаха много голям обхват и медийна инвестиция и протекоха едновременно във всички стандартни комуникационни канали.

Тази конкурентна среда бе изключително предизвикателна към мобилната услуга bob поради ограничения бюджет, с който марката разполага. Това доведе и до ниската комуникационна активност и последващите ниски нива на познаваемост, което пък е сериозно предизвикателство за постигане на търговските цели. Затова и кампанията имаше нужда от различен и провокативен подход, който да привлече вниманието и интереса.

- Какво ще работи в маркетинга в България през 2017 г.? Какви ще бъдат вече отживелите практики?

- Маркетингът е функция от нивото на развитие на пазара и отношението на потребителя с бранда. Мисля, че маркетингът на 2017 г. ще е подчинен на дигитализацията, която стремглаво навлиза в живота ни. От една страна комуникацията постепенно се променя и става все по-персонализирана. От друга - дигитализацията ни позволява в реално време да мерим резултати, да следим ефективност на интеракции с клиентите, а това изисква от нас маркетолозите други умения и друга динамика.

Невена Любенова

още от Маркетинг
20
Четвъртък
Юни