Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Мисия, визия, ценности = „ Дисни+“

Getty Images

Какво прави някои брандове толкова разпознаваеми и обичани от потребителите? Повечето предприемачи не прекарват достатъчно време в изграждането и разработването на бранда си, така че да достигнат до своите целеви публики, но трябва да помним, че в основата на всяка компания стоят три важни неща – визията, мисията и ценностите. Именно тях ще разгледаме днес, през призмата на развлекателния конгломерат „Уолт Дисни“.

Визията

Представете си, че се разхождате в някой от увеселителните паркове на компанията. На входа на „Дисниленд“ стои надписът „Тук оставяте днешния ден и влизате в света на вчера, утре и фантазията“. Това представя визията на компанията. Всеки ден приблизително 50 хил. души я виждат, без обаче да се натрапва – тя е станала част от парка и чрез нея се задава нивото на очакванията на всички, които влязат вътре.

Вашата визия ще подготви именно очакванията на потребителя, именно затова и нейната формулировка и начинът, по който ще бъде представена, са от изключителна важност. Недейте просто да си казвате „Визията ми е да изкарвам 1 млн. лева годишно“ – посланието ви трябва да е вдъхновяващо за аудиторията, а не за вас самите.

Мисията

След като визията дава стабилна основа на бранда ви и помага да поставите своите цели, мисията трябва да дефинира стъпките към тяхното постигане. Визията е огромна цел, която брандът ви се стреми да постигне и ако я нямате, можете да свършите като 95% от марките, които се провалят след 5 години. Знам, че е доста плашещо, но ако погледнете статистиката на Better Business Bureau, тя ще ви покаже именно това. Много е логично – ако нямате яснота защо изграждате компанията си, е много естествено да не успеете да се преборите с конкуренцията.

Ценностите

Те придават сила на визията и мисията ви и ако не сте ги дефинирали, също можете да си докарате проблеми. Ценностите са силно свързани с процесите в компанията. Те не могат да бъдат разработени от висшия мениджмънт и след това да бъдат предадени на всички служители, напротив – служителите трябва да са въвлечени активно в процеса.

Ценностите привличат и задържат по-добрите таланти, вдъхновяват потребителите и помагат на бранда да надмогне конкурентите си. Те трябва да се изразяват не само с думи, но и визуално – в логото, цветовете, брандираните материали и т.н. Това е възможност, която и „Уолт Дисни“ не изпуска и имплементира навсякъде, включително и в новата си услуга „Дисни+“.

Алекс Гилев за Medium.com

още от Маркетинг