Накъде отива този бранд?

Накъде отива този бранд?

Накъде отива този бранд?

След като сте изградили основните елементи на марката си – позиционирането, предимствата, историята, словесната и визуална идентичност – вероятно се чувствате фантастично – все пак всичко това отнема много време и усилия. Истината е, че това е само началото на вашето бизнес пътешествие. Сега е важно какво ще покажете на потребителите, партньорите и всички останали заинтересовани страни.

Разговорът

Има някаква причина зад това да стартирате бизнес. Може би сте искали да запълните някаква пазарна дупка, да удовлетворите потребност на група потребители, или пък да поставите началото на съвсем нов пазар. Тоест, вие сте искали да сте добри, различни или да сте напълно уникални.

Хората си купуват продукти, за да разрешат някакъв проблем, а за да го направят точно от вас, трябва да предложите някакво предимство. Когато сте разработили платформата за бранда ви, вероятно сте обърнали внимание на емоционалните и рационалните плюсове, които творението ви притежава.

Говорете на потребителите – отбележете мястото на продукта спрямо другите на пазара, така че да поставите клиентите си в контекст. Да кажем, че проектирате нова линия веган маратонки. Що се отнася до думата „маратонки“, с нея не казвате нещо неизвестно до момента, но тук материалите, от които ще произведете продукта, са ключови – чрез тях ще привлечете онези, които са ангажирани за глобалния си отпечатък върху природата.

Пакетирането

Гледайте на пакетчето, в което ще опаковате продукта си, като на първата възможност да кажете нещо на потребителя – какви са предимствата ви, какъв проблем разрешавате, в какво вярвате. Серията протеинови барчета RXBar използва опаковката си много семпло – върху нея е изписана рецептата за приготвянето на продукта, така че да предизвика още по-силно нуждата от енергия, която потребителят вероятно има, след като е отишъл до рафта с протеиновите барчета.

Пиарът и медиите

Бранд истории, биографии на шефове, лансиране на нови продукти и услуги, всичко това може да привлече вниманието на редактори, ключови лидери на мнение и др. Връзките с медиите са огромен плюс, който ще помогне да достигнете до много и различни хора.

Витрините и работното място

Дизайнът на интериора и екстериора в офисите, физическите обекти, въобще на всички места, които са ваша собственост, трябва да напомня съществуването ви. От музиката, която пускате, през украсата на стената и осветлението до аромата, всичко трябва да е в унисон с бранда ви. Погрижете се това да е така не само за потребителите, но и за служителите – именно те са основният ви актив към просперитета.

Потребителското обслужване и изживяване

Потребителите може и да не помнят всички покупки, направени от вас, но преживяванията им обграждат самата покупка и формират цялостната преценка за бранда. Едно лошо отношение от ваш служител може да предизвика истински фурор, а с бързината на споделяне в социалните мрежи, да се превърне в сензация, достигнала до хиляди ваши клиенти, настоящи и потенциални. Случи ли се това, вероятно много хора ще ви изключат като съществуваща опция на пазара.

По материал на Medium.com

Редактор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ