Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Думите се отплащат най-добре

248

Pexels

Онлайн маркетинг експертът Нийл Пател анализира маркетинговите усилия на 208 компании. Той установява, че средно 60% от маркетинговия им бюджет е похарчен за кампании в Google Ads, 20% за Facebook Ads и по-малко от 10% за контент маркетинг. Въпреки че рекламите в Google и Facebook дават най-високите резултати по отношение на конверсиите, контент маркетингът има над 600% възвръщаемост на изхарчените средства, а рекламите – по 350%.

Така, в зависимост от целта ви, може да се окаже, че създаването на съдържание е по-добрият вариант за вас. Прочетете 6 препоръки, които ще помогнат да направите добър текст за продукта или услугата ви.

1. Усвоете F модела.

През 2006 г. от „Нилсън Норман Груп“ откриват, че хората сканират съдържанието на смартфона си под формата на буква F. Разбира се, това не е единственият модел, по който потребителите разглеждат един текст, но ако се придържате към него, ще удовлетворите много читатели.

От компанията препоръчват:

  • Да използвате ясни заглавия и подзаглавия
  • Да поставяте най-важните думи в началото на изречението
  • Да удебелявате най-важното от текста
  • Да добавяте снимки и повече цветове

2. Карайте по същество

Потребителите нямат време за празни приказки – те искат фактите тук и сега, затова се придържайте към тях. С какво е полезен биснесът ви? Какво прави вашия продукт по-добър от този на конкурентите? Споделете им всичко много стегнато, вместо да се водите от това да напишете даден брой безсмислени думи.

3. Не ставайте скучни

Според проучване, американците прекарват средно по 3 часа и 48 минути в разглеждане на съдържание. Вашата задача е да информирате потребителя, но без да ставате скучни, затова:

  • Създавайте лесносмилаеми текстове
  • Осъществявайте интеракции с потребителя
  • Разкажете история

4. Винаги обмисляйте заглавието

Заглавието е най-важната част от вашето копи. Ако не грабва човека отсреща, той вероятно ще продължи напред и ще се превърнете в поредните игнорирани в потока от съдържание. Заглавието трябва:

  • Да не казва абсолютно всичко за продукта
  • Да отговаря на тона на бранда
  • Да е описателно
  • Да не съдържа банални фрази

5. Разберете какво не вършите правилно

Може би правите всичко по силите си, но копирайтингът просто не помага на бизнеса ви. Не се отказвайте! Вместо това, анализирайте по-задълбочено какво не вършите правилно и го коригирайте.

6. Пишете с определена цел

Преди да започнете да пишете, определете целта си. Тя не е единствено да продавате, напротив – трябва да накарате потребителите да се вълнуват толкова много за продукта ви, колкото вас самите. Пишете опростено и избягвайте жаргона. Целта е да изградите връзка с читателите, да им дадете нещо ново, което не са чували, и да ги накарате да виждат предлаганото от вас в светлината, в която го виждате и самите вие.

Томас Смейл, основател на FE International, за Entrepreneur.com, превод: Габриела Беличовска

още по темата
още от Маркетинг
22
Вторник
Октомври