нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Най-добрите реклами не продават продукти

Shutterstock

Рекламите и продажбите вървят ръка за ръка. За да имаме приходи обаче, трябва истински да мотивираме хората, да ги направим част от нашия бранд. Умения като пласирането на кампанията и владеенето на SEO са важни, но ако посланието ви не резонира, вероятно няма да постигнете висока ефективност. Най-добрите реклами не продават продукти – те продават мечти, както казва комуникационният специалист Кармайн Гало.

Мотивирайте ги

Първата стъпка да привлечете вниманието на повече аудитория е да я мотивирате да разгледа рекламата ви подробно. За да го постигнете, разглеждайте мотивацията така: „Тя представлява потребителското желание за обработване на информацията за един бранд в негова реклама. Високата мотивация предполага, че потребителите са готови да отделят повече ресурс за обработка на предоставената от бранда информация.“

Веднъж щом хората са достатъчно мотивирани, ето какви стратегии можете да приложите.

Използвайте апелите за секса и/или храната

Хората обичат да виждат стимули, които ги карат да се чувстват добре. Освен това, много проучвания показват, че стимулите задържат трайно човешкото внимание.

Показването на голота в рекламите не е подходящо за всяка индустрия и е много важно как се използва – приложимо е например в модата. Еротичната привлекателност се смята за по-благосклонна, когато е в съответствие с рекламата, в противен случай се превръща в голям риск за това как потребителите ще възприемат бранда.

Направете нещо по-комплексно

Комплексността на една реклама още повече привлича човешкото внимание. Тя може да влезе и в рекламата ви, още докато пишете копито си, по следните начини:

  • С повече информация в заглавието
  • Повече действия
  • Няколко елемента в снимката
  • Необичайни цветове
  • Размер на изображението

Използвайте страха

В рекламата си можете да включите и страх, който сте установили, че потребителите ви имат, без обаче да създавате паника чрез него. Подхождайте внимателно към чувствителните теми.

Въздействайте чрез звук

Ако комуникацията ви с аудиторията се осъществява чрез видеа и подкасти, използвайте шум и определени звуци, за да въздействате. Причината е, че те допълнително удовлетворяват потребителя. Ако съдържанието ви му се стори скучно, той бързо ще превключи на нещо друго.

Релевантно и реципрочно

Едно от най-предизвикателните неща в рекламната комуникация е създаването на съдържание, което:

  • Грабва вниманието продължително
  • Въвлича потребителите в идеите, зад които брандът застава

За да предложите на потребителите някаква стойност, първо трябва едновременно да сте щедри и разумни, така че да ги вдъхновите и те да ви отвърнат със стойност. Според психолога Робърт Чалдини когато хората чувстват, че дават нещо на другите, у тях се ражда желание да получат нещо в замяна.

Бъдете забавни

Добрият хумор носи големи позитиви. Проучване показва, че ако посланието ви е предадено забавно на потребителите, то е по-убеждаващо за тях.

Изненадайте

Когато видят една реклама, хората очакват да им продадете определена идея или продукт. Изненадайте ги – дайте им нещо различно, вместо отново директно да се опитвате да им продавате някакъв продукт. Разкажете история на бранда, зад какво заставате и как го постигате.

още по темата
още от Маркетинг