нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Не правете тези 3 грешки в уебинара

Снимка: Shutterstock

Тъй като хората правят все повече бизнес и пазаруват онлайн, уеб семинарите стават ежедневие, тъй като ви позволяват да достигате до потребители, независимо къде се намират по света. Но въпреки че са сравнително лесни за събиране и изпълнение, ще трябва да избягвате някои от най-често срещаните грешки в уеб семинара, за да получите добри резултати.

Не отчитате бърнаута на публиката

Дори и най-хубавите хора могат да бъдат малко егоцентрични. Това, което често се случва в уеб семинарите е, че лекторът се фокусира само върху себе си и собственото си събитие. Те забравят, че всички правят уебинари и че служителите могат да присъстват на няколко през целия ден. Те не обръщат внимание на факта, че присъстващите вече са седели на столовете си пред екрана по цял ден или че може дори да не разполагат с подробности относно съдържанието на уебинара.

Следователно трябва да направите всичко по-интересно, за да се открои вашият уебинар. Като пример, в моята компания въвеждаме автор и бивш военноморски SEAL. Планът е той да даде своите прозрения за преодоляване на преходни периоди на трудности, като това, което всички сме преживели сред пандемията. Хората, които се записват за уебинара, реагират положително, само защото това е нещо различно. Вместо поредната продуктова стъпка, която всички изхвърлят, наличието на SEAL е нещо ново, което можем да използваме, за да започнем взаимоотношения и да гарантираме, че уебинарът е ефективен и се представя като платформата, от която се нуждаем.

Докато се опитвате да мислите за забавни начини да направите уебинара по-ангажиращ, уверете се, че мислите през потока от неща. Ако планирате дегустация на вино и виното не се доставя на хората, присъстващи на уебинара, например, вашите участници вероятно ще бъдат разочаровани. Ако например работите с автор, може да уредите всички да получат копие от книгата му след вашето събитие.

Оставяте камерите да потъмнеят

Хората се борят да не изпълняват много задачи, най-вече защото са под толкова голям натиск да работят през цялото време. Когато сте домакин на уебинар, опитайте се да предскажете как хората ще изпълняват много задачи. Те ще се изневерят и ще изключат камерата си, за да могат да правят други неща, докато говорите. Това е разочароващо и предизвикателно като говорител, защото тогава е невъзможно да получите визуална обратна връзка от лицата им, за да видите дали ги държите ангажирани.

Помислете дали да не използвате томбола за хора, които държат камерата си постоянно включена или да намерят други награди и игри, които ще се харесат на аудиторията, която имате.

Не сте креативни и не предлагате нищо полезно 

Дори хората от вашата аудитория да са 100% развълнувани от вашата тема, всички те имат трудности. Всички те търсят малки трикове или продукти, които могат да премахнат стреса. Така че дайте им нещо уникално, което наистина ще им хареса и те ще използват. Това може да бъде всичко - от съдове за готвене до организиране на уроци с професионален голфър.

Намерете опция, която може да допринесе за разговора ви, тъй като в идеалния случай уебинарът е началото на дългосрочна връзка, а не еднократно взаимодействие.

Дори когато хората започнат да се връщат в офиса, ние вероятно ще продължим да взаимодействаме чрез технологии повече, отколкото някога сме имали в миналото - което включва използването на уеб семинари за обучение и продажба. Избягването на тези често срещани гафове може да направи вашето събитие по-ефективно, така че не забравяйте всичко останало, което хората трябва да правят онлайн, дайте приоритет на активните камери и им подавайте ръка всеки път, когато сте домакин. 

Източник: Дейвид Партайн, CMO of FlexShares, за entrepreneur.com

още по темата
още от Маркетинг