нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Още в първите секунди

Снимка: Shutterstock

Само 50 милисекунди са нужни на мозъка, за да генерира първо впечатление в уеб магазин. Време, което ще определи дали даден потребител на интернет ще продължи да кликва върху тази страница или ще предпочете да я замени с други сайтове. Данните са от проучване за значението на уеб дизайна в преценките за стойност на навигаторите, изготвени от Google. Резултатите показват как подсъзнанието е отговорно за до 95% от всички наши покупки: цветове като оранжево например, ни карат да купуваме повече, а емоциите, когато купуваме определени марки, ни карат да станем верни на тях. Въпроси, които сега, с растежа на електронната търговия поради Сovid-19, бяха поставени на работната маса на големите и малките предприемачи, продаващи онлайн. Знанието как работят умовете на клиентите се превърна във важна стратегия за рентабилността на бизнеса, пише elpais.es.

Всичко това, заедно с развитието на неврологията, генерираха през последните години концепцията за невромаркетинг - набор от маркетингови техники, които, подкрепени от проучвания и научни тестове, измерват обективното поведение на купувачите и позволяват разработването на по-ефективни стратегии, за да увеличат продажбите. С появата на електронната търговия тези знания трябваше да се адаптират към новите навици за купуване и отношенията между продавач и купувач: подобряване на имиджа на марка в мрежата, реклама в социалните мрежи, опаковката и доставката на продукта. Неща, които през последната година интернет потребителите оценяват най-много, когато избират уеб магазин.

Повечето експерти препоръчват преди създаването на компания да дефинираме чувствата, които искаме да продадем с нашите продукти или услуги. "В днешно време най-важното преди да отворите бизнес с онлайн търговия е да сте наясно с имиджа и емоциите, които въпросната марка иска да предаде. Клиентите също ще купуват и заради усещането, което ще получат при пристигането на пакета, без значение какъв е продуктът", казва експертът по невромаркетинг Хосе Руис. За това е от съществено значение да се потърси съвет кои са концепциите, които най-добре отговарят на бизнеса, който ще се стартира - от избора на име и лого до типа опаковка. Има обаче няколко общи точки на невромаркетинга, които всеки бизнес с електронна търговия трябва да направи.

Белият цвят - идеалният костюм за електронната търговия

Сред всички чувства, които най-много влияят на купувачите, доверието е най-важно. Според Руис, първата причина за изоставяне в онлайн магазините е свързана с липсата на доверие, което някои уеб дизайни предават на интернет потребителите, особено на хората, които пазаруват в интернет за първи път.

Какво влияе най-много? Първо, цветовата схема. "Бялото е синоним на надеждност. Въпреки че сега има мода всичко да се поставя в черно, ясните и прости дизайни са тези, които предават усещане за по-голяма сигурност", казва Руис. Разработването на уебсайт, който отговаря на тези проблеми, е от съществено значение.

И второ, изображението на продукта. Трябва да е професионална и ясна снимка, на която обектът може да се види добре и без фон. Когато хората видят снимка, която продавачът е направил на масата у дома, това им влияе негативно. Също така не е препоръчително да използвате прекалено изкуствени снимки на продукта. За да предадете емоции е по-добре да използвате това, което заобикаля снимката. "Виждали сме много случаи, в които клиентът е предпочел да закупи същия продукт в по-скъп магазин, защото снимката не му вдъхва доверие", казва Руиз.

Надписите също влияят 

Написаното в сайта също може да спечели или загуби клиенти. Когато описвате продукта възможно най-добре, е важно да използвате кратки и положителни думи. Използването на списък с точки с всичките му характеристики кара информацията да достигне до клиента възможно най-бързо. Всяка степен на трудност може да накара купувача да напусне мрежата. Видимостта и достъпността на точките от предишната графика генерират доверие, особено тези, които се отнасят до условията за доставка и връщане, което ще намали страха в клиента и ще увеличи възможностите за покупка.

Доставката и опаковката спомагат за доверието в марката

Интернет пазаруването генерира нови навици и изисквания сред потребителите. Ако преди две години формите на плащане при онлайн търговия генерираха най-голямо недоверие, то сега надеждността на пратката (времето, опаковката и състоянието на пакета) се поставя на първо място от сърфиращите в нета. "Всички купувачи, особено тези, които никога не са купували онлайн и започват сега, искат да имат гаранцията, че продуктът ще стигне до тях. Преди всичко, кога и как пристига", казва експертът. И именно тези техники за невромаркетинг могат да направят клиентите лоялни към определен бизнес. 

"Купувачите оценяват начина, по който пристига пакетът, като част от опита за пазаруване", казва Руис. В този процес компанията може да направи персонализирана кутия за всеки купувач: опаковане с подходящи цветове, използвайки незамърсяващи материали, и дори с купони за отстъпка за бъдещи покупки.

"Не е същото, когато получите картонена кутия с транспортни удари, от това да ви зарадват с добре защитен и украсен пакет. Винаги ще помните персонализираната кутия и това усещане ще ви накара да купите отново в този магазин", казва Руис. Дългосрочната памет, която генерира тези усещания, е ключов момент за клиента да купува отново в този магазин. 

Марка с емоции

Дизайнът на магазина и начинът на опаковане могат да генерират усещане за сигурност, близост и дори на приключение. Начинът, по който се рекламира бизнеса, също ще повлияе на потенциалните клиенти да разпознаят вашата компания. Използването на подходящи фрази за привличане на вниманието на конкретна аудитория към даден продукт е важно. Друг ключ е генерирането на съдържание, което говори за идентичността на компанията и чувствата, които клиентите могат да купят от нея. Тоест, рекламни емоции за увеличаване на продажбите. Тези стратегии могат да определят позицията на бизнеса по различни социални въпроси и да насърчат чувството за общност сред клиентите. Нещо, което въпреки че може да е деликатно за малък бизнес, ще засили имиджа на вашата марка.

Източник: elpais.es

Превод и редакция: Нели Тодорова

още по темата
още от Маркетинг