нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

NFT в света на брандовете

Shutterstock

През последните месеци интересът към т.нар. незаменими маркери или NFT приижда, а от това се възползват и брандове, и арт пространства, и аукционни къщи. За маркетолозите това означава да си зададат въпроса дали да подминат тази технология, или и те да експериментират с нея.

Проблемът с NFT-тата

Трябва да се адресират препятствията, които пречат на компаниите да използва напълно NFT.

Първо – въздействието върху околната среда. Създаването на 300 NFT произведения на изкуството консумира същото количество електроенергия, което средният европеец ползва две десетилетия.

Второ, сложността. Създаването, продажбата и покупката на NFT е трудна задача. Според публикация на CNBC този процес преминава през цели 35 стъпки.

Трето, експлоатацията. Няма механизми, които да гарантират, че NFT е действително творение, което е направено от един човек. Това означава, че някои предложения могат да бъдат измамни.

Пазете се от балона!

Ще създаде ли NFT революция в маркетинга? Не и ако брандовете използват технологията само за производство на спомени. Потребителите, които не могат да си позволят произведения на изкуството на артиста Bepple за 69 млн. долара, могат да се задоволят с анимирано изображение за 600 долара на позлатена опаковка Pringles. Но те вероятно няма да си купят второ NFT от Pringles, защото няма да имат полза от него.

„Дизръпшън“ за брандовете

Като част от по-голям блокчейн процес, NFT-тата имат потенциал да действат като „дизръптъри“ на вече съществуващи процеси на работа. Такъв например е случая в програмите за лоялност и награди. В момента те са изградени по такъв начин, че да удовлетворяват нуждите на компанията вместо тези на потребителите, но провалят и двете групи. Програмите са скъпи за изпълнение и често са свързани със забавяне във времето. Потребителите често са неактивни, не осребряват награди и напускат програмите.

Ако в блокчейна имаше програми за лоялност и възнаграждение, марките биха могли да намалят разходите и да подобрят потребителското изживяване. Блокчейн технологията е предназначена за оперативна съвместимост, която позволява на различни софтуерни програми да работят безпроблемно една с друга. Това би означавало, че клиентите могат да имат достъп до различни програми за лоялност от един дигитален портфейл и наградите им да бъдат взаимозаменяеми.

Във виртуалните светове

Силен случай на използване на NFT се намира във виртуални светове като Minecraft и Decentraland, където потребителите изграждат цялостен виртуален живот.

Една от възможностите за брандовете в дигитална среда е именно социализацията. Чрез аватари потребителите пазаруват във виртуални молове, барове, ресторанти, присъстват на концерти, посещават музеи. Всички тези пространства могат да помагат на бизнеса да продава NFT, включително в колаборация с други компании.

Разбира се, и виртуалните светове носят своите проблеми. За разлика от продуктите в реалния свят, които се захабяват или разпадат след продължителна употреба, виртуалните остават непокътнати завинаги. Затова и брандовете трябва да внимават за пренасищане с техните NFT продукти, защото иначе могат да загубят стойността си. Същевременно е необходимо да се мисли за методи за стимулиране на продължителни покупки.

NFT технологията вече е тук. И ако се използва умерено и в контекст, може да носи само позитиви.

По материал на Рейчъл Кронберг за Marketing Dive

още от Маркетинг