Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Временен магазин? Бъдете първи!

Големите брандове като LIDL вече изпробват концепцията. /Снимка: LIDL

Временните магазини (т. нар. pop-up stores) превземат търговията на дребно и разчупват утвърдения традиционен модел. Идеята за тях възниква през 90-те години на миналия век в мегаполиси като Лондон, Лос Анджелис и Ню Йорк Сити. От изкуство до мода, през технологични джаджи до храна, във временните локации може да се продава абсолютно всичко, така че вероятно се вписват добре и във вашата стратегия за развитие.

Специфични детайли

Временните магазини обикновено функционират с продължителност от 3 дни до 3 месеца. Най-подходящите места, на които е добре да бъдат позиционирани, са градски центрове, улици с голям човекопоток и молове.

Цените, които поддържат, в повечето случаи са по-ниски от тези в традиционните магазини, а зад отварянето им би трябвало да има някаква цел – повече разпознаваемост на бранда, представяне на специални колаборации, лансиране на нов продукт, тестване на местен пазар и т.н.

Какви са предимствата?

Връзка с повече клиенти. Временният формат позволява лично да опознаете клиентите си и да изградите по-голяма връзка с тях.

Повече продажби. Около 95% от всички покупки все още се осъществяват офлайн.

Разпознаваемост. Потребителите и медиите обичат вълнението около временните магазини. Излезте офлайн и изграждайте разпознаваемост и в реалния свят.

По-евтино е. Да отвориш временен магазин е около 80% по-евтино от отварянето на традиционен такъв.

Тестване на нови пазари. Когато един бранд реши да навлезе на нов, непознат до момента пазар, временният магазин е чудесен начин да го тества.

Кой може да отвори такъв магазин?

Абсолютно всеки. Големи брандове като LIDL и Dior вече тестваха тази концепция. През ноември, като част от тазгодишната си празнична стратегия, веригата супермаркети приветства почитателите на виното в специален бар за дегустация на тъмно. „Лидл Шато Ноар“ заработи за три уикенда на територията на три британски града – Лондон, Глазгоу и Манчестър.

От своя страна, модната къща Dior, която опитва да навлезе на мексиканския пазар, отвори два традиционни магазина през октомври в Мексико Сити, а този месец създаде и два временни такива, на територията на крайбрежните курортни градове Канкун и Тулум.

В България обаче все още няма добър пример за навлизащата концепция – вие можете да поставите началото!

По материал на The Store Front

Редактор: Габриела Беличовска

още по темата
още от Маркетинг