Грешките в маркетинга, допускани от предприемачите

Грешките в маркетинга, допускани от предприемачите

Грешките в маркетинга, допускани от предприемачите

Няма книга с правила, която да гарантира успеха на вашите стартиращи компании. Има обаче много неща, които трябва да избягвате, ако не искате шансът ви за успех да пострада сериозно. Три са най-често срещаните грешки сред предприемачите, които трябва да си спестите на всяка цена.

Изчаквате, докато получите готовия си продукт, за да започнете маркетинговата си дейност 

Ако чакате да имате напълно готов продукт, за да започнете да го пускате на пазара, сте пропуснали времето, в което е можело да стигнете до вашата аудитория. Можете да го правите без дори да обсъждате продукта си.

Използвайте маркетинга на съдържание, социални медии и дори някои пиари, но не за самия продукт. Можете да създадете първоначална реклама, че идва нещо голямо, без да разкривате какво всъщност е то. Въпросът е да започнете да пускате на пазара възможно най-рано и по никакъв начин да не чакайте, докато продуктът е готов.

Бъркате маркетинга със самореклама и прехвалени продажби

Често срещаната грешка е, че много хора разглеждат маркетинга просто като прехвалени продажби. Те смятат, че писането на публикации в блога за това колко невероятни са или съобщения за пресата за това как правят революция в своята индустрия е начинът, по който правят маркетинг. 

Интервюирайте хората във вашето пространство, което помага да се установите връзка с този човек, движи насочения трафик, когато този човек споделя статията ви и издига вашата марка, когато хората, които четат интервюто, ви свързват с този човек, който е лидер на мнение. Не се рекламирайте. Популяризирайте други.

Разчитате на краткосрочни резултати

Ежедневно се срещам със собственици на стартиращи фирми и често фокусираме срещата си върху маркетинга от всякакъв вид. В много случаи през годините основателят се връща при мен няколко месеца по-късно, казвайки, че идеите не работят. 

„Кажете ми какво точно сте направили и нека разберем какво не работи“, ще попитам. „Публикувах две публикации в блога и нищо не се случи“, ще кажат те. 

Вижте, това е проблемът. Хората искат резултати, но не искат да работят. Маркетингът отнема време и фактът, че вашите две публикации в блога не са генерирали продажби, е напълно без значение. Маркетингът изисква търпение и последователност. Колкото повече усилия вложите, толкова повече ще вземете. Толкова е просто. 

Източник: Хилел Фулд, маркетолог и съветник на стартъпи за Inc.com 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ