Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Печатът все още си го бива

Pexels

Не отричаме, че живеем в дигиталната епоха на маркетинга. Опитвайки се да достигнат до възможно най-голяма аудитория, маркетинг специалистите използват безброй инструменти, а потенциалът да се покажат в редица платформи и да спечелят от това е по-голям от всякога. Това обаче съвсем не означава, че трябва да залагат единствено на тях. Удивлението от възможностите, които предлага дигиталният маркетинг, доведе до грешното заключение, че печатът е „мъртъв“.

Едно от погрешните схващания за печатната реклама е, че не е устойчива. Всички искат да спасят дърветата, но всъщност много от компаниите, които се занимават с издателска и печатарска дейност, се стремят да рециклират и компостират хартия, така че да я използват отново.

Ако все пак приемете, че принт маркетингът не е остарял, как да се възползвате от него?

1) Можете да пренастроите таргета си към специфични сегменти от населението, на базата на възрастта, географските признаци, интересите и т.н. Проучване показва, че всяка една от тези групи отговаря на различни печатни решения – билборди, брошури, флаери и т.н.

2) Много хора се доверяват на печатното съдържание, особено ако им внушава носталгия. Това увеличава ангажираността им и води до по-голяма лоялност към бранда. Лъскавите списания, традиционните вестници и продуктовите каталози изникват в колективната ни памет, подтиквайки ни да ги свързваме с надеждност и доверие.

3) Друго ценно предимство на печатните маркетингови материали е осигуряването на видимост на бранда. Обикновено те устояват повече, отколкото онлайн съдържанието и имейлите. Те са осезаеми – могат да бъдат видени, усетени и помирисани. Някой, който чете информация онлайн, може да я забрави, веднага щом напусне уебстраницата. В това отношение печатът е много по-устойчив.

Печатният и дигиталният маркетинг могат да работят страхотно заедно. От вас зависи да намерите оптималната комбинация.

Маркетолозите се притесняват от това, че резултатите в печата не са напълно измерими. Доколкото е възможно, трябва да получите обратна връзка от клиентите и да измервате въздействието си. Анализирането на данните и адаптирането им към стратегията ще ви даде конкурентно предимство пред останалите във вашия бранш.

По материал на Medium.com

Редактор: Габриела Беличовска

 

още по темата
още от Маркетинг
06
Петък
Декември