Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

По-добре ли е да замълчиш?

Getty Images

На фона на разрастващата се епидемия в резултат на китайския коронавирус, продажбите на мексиканския бранд за бира Corona пострадаха. Според проучване на агенцията 5WPR, в което са участвали 737 респондента, 38% от американците не биха си купили от бирата „при никакви обстоятелства“, именно заради болестта.

Историята познава много примери за асоциации с личности, събития и ситуации, просто заради името – попитайте някой в Америка, кръстен Адолф в началото на Втората световна война, или пък друг, който споделя едно и също име с дадена популярна личност с лош имидж.

От екипа на Corona продължават да се въздържат от публични коментари, свързани с коронавируса, където и да било. Това надали е било лесно решение – през последните 15 години, с възхода на социалните мрежи, брандовете всячески опитват да бъдат част от дискусията, свързана със самите тях във всички канали за комуникация.

Дивиденти от мълчанието на бранда трупат конкурентите му, в резултат на споделяните от потребители снимки онлайн. Зад Corona не стоят и конкретни известни лица, което още повече улеснява ситуацията.

В отговор на проучването на 5WPR единствено президентът на компанията майка Constellation Brands, Бил Нюлендс, съобщи в изявление, че всъщност продажбите на Corona Extra са се увеличили с 5% в периода 16 януари – 16 февруари.

Може би най-ценният актив за всеки маркетолог е спечелената (earned) медия, но в настоящата обстановка брандът се намира в особена ситуация, в която не е ясно дали въобще носи позитиви присъствието му в средствата за масова информация. Точно защото мълчи.

По материал на Fast Company

още по темата
още от Маркетинг