Запомнени с добро

Manager News

Като потребители, със сигурност има брандове, които предизвикват у вас единствено позитивни емоции. Това е така, защото успяват да ангажират на аудиторията си по такъв начин, че да бъдат запомнени единствено с добро. Като маркетолози и предприемачи, вие също можете да го постигнете за собствения си бизнес със следните стъпки.

Не разчитайте само на данни

Много маркетолози разчитат единствено на анализите и получените данни за аудиторията, но могат да допълнят тази информация със своите собствени наблюдения над потребителското поведение.

Отделете време да разберете как вашите клиенти се държат, какво предпочитат и действително харесват, какво купуват и каква е системата им за вземане на решение за покупката. Това може да се случи главно чрез социалните мрежи, в онлайн форумите и отзивите им в уебсайтове за електронна търговия. Така ще имате по-голяма представа за общите виждания на хората от общността ви и йерархията на потребностите им.

Наградете лоялността

Всеки ще се съгласи, че целта му е да се свърже с обикновения клиент, за да го превърне в лоялен такъв. Това става все по-трудно и за да го постигнете, първо трябва да разпознаете кой е вашият потребител, като говорите с него, организирате събития, срещи, отговаряте на запитванията му и т.н. Използвайте тези случаи, за да предоставите допълнителни ползи – ваучери, намаления, ексклузивни предложения и други. Това ще предизвика интереса не само на настоящите, но и на потенциалните ви клиенти, а знаейки за тези бонуси, те ще се върнат отново при вас.

Медитация = Креативност = Ангажиране

В книгата си “Mindfulness For Creativity” Дани Пенман споменава, че медитацията помага за развиването на трите ключови умения, свързани с креативността:

  • Медитацията отваря съзнанието за нови идеи
  • Вниманието подобрява аналитичните умения
  • Подхранват се смелостта и устойчивостта при възможни неуспехи

Колкото по-креативни и иновативни ставате, толкова повече ще се задълбочавате в идеите и стратегиите си, благодарение на които ще увеличите ангажираността и позитивните резултати за бранда си.

Четете за консуматорската психология

Това са познания, които повечето маркетолози подминават днес, тъй като повечето от тях разчитат на тенденциите в дигиталния маркетинг и неговите инструменти и техники. Ако обаче не знаете какво и защо прави потребителят, за какво са ви тези инструменти и техники?

Ето няколко полезни четива:

  • “Influence: Science and Practice” на Робърт Чалдини
  • “Predictably Irrational” на Дан Ариели
  • “Contagious: Why Things Catch On” на Джона Бергер

Познанието на потребителската база е продължителен процес, който изисква ежедневна инвестиция на време. Само така ще можете да реализирате стратегията си възможно най-ефективно.

По материал на Medium

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ