нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Просто следете цифрите!

Pexels

Като бизнес коуч, който учи шефовете как да систематизират собствения си бизнес, обичам таблиците, пише Дейвид Финкел. Няма нищо по-добро от седмичния или месечния KPI доклад, който пристига във входящата поща и дава птичи поглед върху компанията ви и това накъде се отправя тя. Собствениците на бизнес получават по няколко таблици със статистики и цифри ежеседмично, много от които може да не са толкова важни.

В един момент те могат да се окажат в ситуация, в която пропускат да прегледат някои анализи заради големите обеми от информация. Ето какво обаче не трябва да игнорират.

CPL = Cost Per Lead

Ако искате да стигнете до най-важните цифри, това наистина трябва да заеме първата позиция, защото е добър показател за това колко успешна е маркетинг тактиката за вашия бизнес. Лесно е да се изчисли, просто измерете общите разходи за конкретна маркетинг тактика (например pay-per-click реклама, имейли и др.) и ги разделете на общия брой лийдове, генерирани в определен период от време.

Например, да кажем, похарчили сте 5 хил. долара за рекламна кампания в Google и в резултат на това сте си спечелили 100 лийда. Вашият CPL би бил 50 долара на лийд.

Ако CPL индикаторът на една кампания е под целта ви, трябва да помислите за разширяване на усилията, защото е успешен. Ако е над тази цел, може би е добре да обърнете внимание и евентуално да преразпределите средства за друг по-ползотворен проект.

CPS = Cost Per Sale

Това е следващият показател, който трябва да следите. Той ще ви каже колко добър е продажбеният ви екип и може да е индикатор за това колко добри или колко лоши са потенциалните клиенти, идващи от определено маркетинг начинание.

Накратко това е общата стойност от конкретна маркетинг тактика, разделена на общия брой продажби, реализирани благодарение на нея. Така че, ако кампанията в Google ни донесе 100 потенциални клиенти и 10 от тях действително си платят, тогава бихме могли да изчислим CPS от 500 долара.

И отново – определянето на цел, към която да се стремите, ще покаже дали кампанията е успешна, или не съвсем.

Възвръщаемостта на инвестициите

…за която всеки повтаря отново и отново. Ако продавате нещо за 10 долара, CPS-ът ви от 500 долара, зададен в предишния пример, не би бил устойчив. Но, ако продавате продукт или услуга за 10 хил. долара, тогава вашите 10 клиенти ще означават 100 хил. долара продажби.

***

Ключът към всяко отчитане на резултатите е те да бъдат опростени. Тези три индикатори са мощни и могат да ви кажат много за вашия бизнес. Просто ги следете.

По материал на Дейвид Финкел за Inc.com

още от Маркетинг