нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Първият клиент на бизнеса

Pexels

Наистина ли познавате потребителите? Проучванията и разговорите с хората с цел създаване на потребителския профил може да ви отговори на въпроса. Разсъждавайте по този начин – ако в момента сте на 30, но създавате продукт за 65-годишни, вероятно би било добре да поговорите с тях, за да разберете какви са техните нужди и как бихте могли да ги удовлетворите с предложението си.

Ако приемате самите себе си за ваш първи клиент, това също може да ви спести маркетингови разходи.

Обслужете първо себе си

Правейки проучването си за тази статия, се свързах с много предприемачи, които приемат себе си като първи клиенти. Джули Хоут, основател на No Flap Ear Wrap, е една от тях. „Първоначално нямах намерението да правя бизнес“, сподели ми тя. „Просто се търсех начин да предпазя кучето ми Арчър, след като претърпя операция на ухото. Носеше прототип на No Flap Ear Wrap, когато го заведох на при ветеринаря, който беше много впечатлен и ме посъветва да пусна продукта си на пазара.“

Думите на Джули показват колко е важно първо да си собствен клиент. Мислейки за нуждите на собственото си куче и желанието ѝ да му помогне, тя е разработила съвсем нов продукт. Също така, намирането на решение на даден проблем може да се окаже началото на цял един бизнес.

Покажете продукта на близките си

Ако вие сте първият клиент на компанията си, вероятно имате близки със сходни на вашите интереси, които също да използвате като първи клиенти. Всъщност именно те могат да играят ролята на фокус групи. Когато за първи път чух за това, бях скептичен, защото все пак група непознати, тестващи един продукт, предоставят по-добри данни.

Благодарение на проучване на The Qualitiative Report започнах да променям мнението си.  В него се казва, че „приятелските групи“ могат да предоставят по-стойностна информация.

Това твърдение позволява да въвлечете приятелите си в процеса по лансиране на следващия ви продукт, за да съберете повече данни за възприятията и чувствата на клиентската база, която бихте имали. Времето, ресурсите и енергията, които можете да спестите, са ценни.

И отново – не забравяйте за себе си

След като компанията ви заработи, е много лесно да забравите самото начало. Не губете перспективата. Добър пример за това са създателите на Airbnb, Джо Гебия и Брайън Чески. В ученическите си години двамата отдавали под наем въздушни матраци, за да печелят средства от неизползваеми в техния дом предмети. Днес, както вече знаем, Airbnb е много повече от това.

Компанията е изключително популярна по целия свят и скоро ще стане публична. Въпреки че платформата вече предлага много повече от наемане на въдушни матраци, не е забравила за първите си стъпки и до днес продължава да предлага на потребителите да печелят от неизползваеми в техния дом предмети.

Продължавайте

Да влизате в ролята на свой собствен клиент е голямо преимущество за бизнеса. Въпреки че е трудно, ако можете да изградите цяла компания около вашите собствени потребности, има голяма вероятност да се окаже, че с идеята си ще удовлетворите нуждите и на много други хора.

По материал на Имран Тарик за Entrepreneur.com

още от Маркетинг