Publicis купува компанията за данни Epsilon за 4,4 млрд. долара

Publicis купува компанията за данни Epsilon за 4,4 млрд. долара

Publicis купува компанията за данни Epsilon за 4,4 млрд. долара

Френският гигант в областта на маркетинга и комуникациите Publicis купува компанията Epsilon, която е част от Alliance Data, за 4,4 млрд. долара, съобщават международните медии. Това ще помогне на Publicis ще разшири дигиталния си бизнес в Северна Америка. 

Сделката беше обявена две седмици след като от Publicis потвърдиха, че са в преговори с Alliance Data. Целта на придобиването е третата по големина рекламна група в света да се адаптира по-добре към промените на пазара, задвижван все повече от онлайн данните за поведението на клиентите в дигиталните платформи. 

Добавянето на Epsilon ще увеличи мащаба на Publicis като лидер на задвижваното от данни персонализирано преживяване на потребителите, посочиха от базираната в Париж компания в изявление. 

Това е най-скъпото придобиване на бизнес от Publicis досега. То е по-скъпо и от 3,7-те млрд. евро, които компанията плати за консултантската технологична фирма Sapient през 2014 г. 

Publicis и други традиционни рекламодатели загубиха място на пазара, на който все повече доминират Facebook, Google и специалистите по дигитален маркетинг, които следят и таргетират индивидуални клиенти чрез техните смартфони, докато прилагат по-строги закони за защита на данните, коментира Business Insider.

Цените на акциите на френската група Publicis спаднаха с 15% през последните 12 месеца. 

Epsilon е маркетингов бизнес, който доставя данни за около 160 млн. индивидуални клиенти, генерирайки приходи от 1,9 млрд. долара годишно, почти изцяло от САЩ. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ