нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Puma заложи на Неймар, за да си върне славата на третата спортна марка

Снимка: Getty Images

Сред спортните марки и предвид невъзможността да засенчи двата гиганта Nike и Adidas, Puma отдавна е избрала да бъде третата в спора, най-добрата сред „останалите“. Цел, която за момента изпълнява перфектно и която изглежда повече от консолидирана, особено с привличането на Неймар за нейно лице, пише испанското икономическо издание eleconomista.es

Договорът, за който самият изпълнителен директор е признал, е за шест години срещу сумата от над 115 милиона евро. С бразилския нападател Puma се стреми да продължи да надвишава 5 млрд. евро приходи, върхът на фирмата, постигнат през 2019 г. 

През годините Пеле, Еусебио, Кройф или Марадона са представяли Puma, благодарение на което компанията се е превърнала в една от големите спортни марки. Немската фирма обаче беше изпаднала в застой покрай конкуренти като Under Armor, Macron или Kelme, както и от Nike и от неговия вечен съперник Adidas.

Дръзка кампания от 2014 г., начело с бившия футболист Бьорн Гулден като главен изпълнителен директор и певиците Риана и Джей Зи като творчески директори, успя да я върне в Топ 3. Основите, положени тогава, сега стават по-силни с лицето на Неймар - новото оръжие на спортната фирма. 

"Искам кралете да царуват на стадиона и да вдъхновяват поколения, както те ме вдъхновиха“, призна Неймар, намеквайки за бутонките, носени от Пеле, Еусебио, Кройф и Марадона. 

"Фантастично е, че Неймар ще бъде част от семейството на Puma. Той е един от най-добрите играчи в света и има огромно влияние върху глобалната футболна и младежка култура. Впечатлени сме и се радваме, че ще работим с него и извън футболния терен", коментира изпълнителният директор на компанията Бьорн Гулден. 

Залогът е повече от ясен. Следващата цел на компанията е да се доближи до Adidas и да се върне към най-влиятелните позиции на спортните марки.

още от Маркетинг