Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Рецептата за успешно вирусно съдържание

Pexels

През последните 9 месеца Афиния Дехалерт е създала десетки истории, които лесно могат да бъдат открити в Google. Осигурила си е също дългосрочен трафик и хиляди споделяния от читателите в социалните мрежи. Тези успехи постига с петте важни съставки на вирусното съдържание, които постепенно открива експериментирайки. За Medium.com Афиния споделя рецептата си.

Бъдете различни

Когато сте като всички други, съдържанието ви не впечатлява, а единствено потъва сред останалото. Наистина добрият текст се отличава. Най-лесният метод да го постигнете е да стопите ледовете между две поляризирани идеи. Не става въпрос да създавате противоречия, а да създадете нещо уникално и да му придадете добавена стойност.

За да обвържете това с маркетинга, можете да сближавате традиционни бизнес идеи с литература, за да направите докосваща история.

Разказвайте повече

Всички обичаме добрите истории. Развийте своята способност да ги разказвате добре, защото това държи аудиторията ангажирана.

Разказите не се ограничават до художествената литература, а могат да са част от бизнеса ви. Те са възможността да направите човека част от историята и да му обясните нещо с прости думи, така че веднага да го разбере. Това дава на съдържанието ви специалното качество да сближава с аудиторията.

Да започнете да разказвате добре изисква време. Също така, трябва да застанете зад нещо и да сте убедителни, за да бъдете ефективни.

Време за четене не повече от 4-5 минути

Най-добрият обем за писмената форма е дължина до 4-5 минути, тоест приблизително 800 до 1 000 думи. Ако успеете да задържите вниманието на аудиторията си достатъчно дълго, означава, че сте успели да ѝ предоставите нещо стойностно.

Няма съмнение, че съществуваме във време, в което на аудиториите постоянно не им достига време. За да ги впечатлите, разполагате с толкова време, за колкото ще плъзнат пръста си през екрана. Ако прочетат текста ви до края, вероятно си струва и да го споделят с близките си. В допълнение към всичко останало, това действие – особено когато не молите изрично за него – е разковничето към достигането до повече хора.

Една лъжичка критично мислене

Понякога, обмисляйки как да създадат вирусно съдържание, хората се фокусират над нещо друго и забравят за стойностното предложение.

Ако накарате някой да се замисля прекалено много над идеите и думите ви, ангажирате вниманието му за още по-дълго време. Ако демонстрирате критично мислене в текста си – онова, което се постига чрез анализ и заключение – предлагате оригинална мисъл и придавате стойност. Това е толкова важно, колкото и всичко останало, защото ще подтикне хората да потърсят повече информация за вас.

Подредбата

Форматирането, граматиката, изборът на изображение и белите полета също са важни. Когато предадете текста си на редакторите, те ще преминат през всички тези стъпки, за да създадат балансирано визуално оформление. Също така, ще изчистят прекалено дългите изречения и ще стегнат изказа ви.

Как да напишете вирусния пост

Смесете добре тези пет съставки и ги оставете да престоят една нощ. Помнете, че страхотните на вкус неща често не са най-простите, но не се тревожете прекалено много за това. Ако след няколко часа прочетете отново текста и всичко е наред, смело натиснете бутона за публикуване.

Редактор: Габриела Беличовска

още по темата
още от Маркетинг
14
Четвъртък
Ноември