Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Повярвай, наистина си струва!

Shutterstock

Важна част от продажбите е да обясните на хората защо трябва да купуват от вас и тя се нарича стойностно предложение. Тази част от процеса на продажбата е създадена, за да убеди аудиторията в предимствата, които притежавате пред конкурентите си.

Съществуват три основни типа предложения, които можете да включите в стратегията си, но трябва да изберете това, което ви допълва най-добре. Вашето стойностно предложение трябва да подчертава какво ви отличава от конкурентите.

„Нашите цени са най-ниски“

Това предложение е базирано изключително ниската цена, затова ако искате да заложите на него, първо се уверете, че можете да имате приход, дори и продавайки евтино своите продукти или услуги.

Основното предимство тук е, че е много лесно да се обясни на потребителите, а най-големият минус е, че винаги трябва да се борите да поддържате най-ниската цена спрямо конкуренцията. Ако сте в началото на бизнеса си, следващият вид вероятно е по-подходящ за вас.

„Нашият продукт е уникален“

Да познаваш предимствата си е изключително важно при избора на това предложение. За целта ще ви е необходимо проучване на пазара, за да разберете какво кара хората да предпочитат вашата марка. Основно предимство на този тип е, че ще можете много добре да прецизирате аудиторията, на която продавате, но е възможно други компании да се опитат да ви копират и да продават своите продукти на по-ниски цени.

„Правим нещата по-лесни за вас“

Най-големият плюс на този метод е това, че чрез вашия продукт или услуга потребителят си купува улеснение на негов проблем. Освен това за удобството и спестяването на време и усилия обикновено клиентите са склонни да заплатят по-висока цена.

Как да направим своето собствено уникално стойностно предложение в 3 стъпки?

На кого говорите? Отговорът на този въпрос ще ви помогне да създадете ясна представа за перфектния потребител. Как изглежда? На база на какво взема решения за покупката? Мрази ли определени неща? Изяснете всичко максимално точно. Колкото повече детайли имате, толкова по-лесно ще е да се фокусирате върху специфичните потребности и желания на клиента си.

Какъв проблем решавате? Така ще разберете какво аудиторията ви иска да постигне и какви предизвикателства среща по пътя си. Открийте „болежките“ и ги включете в посланието си, за да се позиционирате като бранд, който може да се справи с проблема.

С какво сте уникални? Улеснете възможно най-много процеса, през който потребителите трябва да преминат, за да разгледат предложенията ви, най-вече в дигиталното пространство. Така бързо ще разберат с какво сте уникални и независимо какво продавате, се уверете, че сте показали на хората коя е основната характеристика, която ви отличава от всички на пазара.

Изграждането на добро стойностно предложение е огромно предимство за вас, което ще накара потенциалния купувач да се замисли над офертата ви. След като веднъж сте го убедили, че си струвате, обяснете откъде и как да се случи това.

Ерик Хюзер за Medium.com

още по темата
още от Маркетинг
25
Вторник
Февруари