Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

За грешките, щетите и поуките

Shutterstock

В позиционирането на бранда си в социалните медии всеки прави грешки и това е съвсем естествено. Щетите от тях обаче могат и да са незабележими, ако едно и също нещо не бъде повтаряно многократно.

Освен това някои неща могат да объркат потребителите, оттам да загубите и доверието им, а след това – и част от продажбите си. Данни от проучване на платформата Lucidpress сред над 200 организации сочат, че:

  • Последователността на брандовете ги прави 3-4 пъти по-вероятно да получат добра видимост, в сравнение с непоследователните
  • 95% от организациите следват определени изисквания при постовете си, но само 25% от тях ги прилагат последователно

Вижте как най-често може да навредите на онлайн имиджа си!

Несъответстващо копи в социалните медии

Всеки пост онлайн представя компанията ви в определена светлина. Тонът на изказа и изборът на думите оформят образа на бранда и влияят върху това как хората виждат бинеса ви. Ако тонът ви по принцип е приятелски, недейте изведнъж да обърквате потребителите, подхождайки по друг начин. Да имате един и същи тон във всеки пост може би е трудно, когато няколко души се занимават с поддръжката на социалните платформи. За да го постигнат, от компанията Nielsen Norman Group използват 4 измерения:

  • Забавен срещу сериозен
  • Официален срещу ежедневен
  • Уважителен срещу непочтен
  • Ентусиазиран срещу не много емоционален

Медията не отговаря на бранда ви

Вече разбирате значението на последователността на изображенията, когато използвате Instagram. Техният избор влияе върху разпознаваемостта на бранда. Дори да използвате стокови снимки, от съществено значение е да ги обработвате, така че да представят бизнеса ви. Ето няколко предложения:

  • Създайте списък с шаблони за изображения
  • Използвайте едно и също оформление
  • Включете цветовете на бранда и логото си
  • Използвайте подобни филтри в снимките си
  • Оразмерете изображението, така че да пасва на изискванията на платформата

Неуспех при улавянето на споменаванията на бранда в социалните медии

Когато отговаряте на потребители, увеличавате доверието към бранда. Тази двупосочна интеракция помага да изграждате взаимоотношения и да задълбочите емоционалната връзка, която потребителите имат с компанията ви. Проучване на платформата Motista сочи, че „потребителите с емоционална връзка към бранда имат 306% по-висока стойност и ще препоръчат един бранд в 71% от времето“. Предпазете бранд имиджа си като:

  • Си поставите за цел определено време, в рамките на което да отговаряте на потребителите
  • Активирате известия при нови бранд споменавания в дигиталните платформи
  • Насърчите комуникацията между различните отдели за притесненията на потребителите

Неясен разказ

Разказването на истории е важно за бранда ви. Всеки пост трябва да следва определена линия. Екипът ви трябва да работи като едно цяло, да разбере какво откроява бизнеса ви и как продуктите или услугите, които предлагате, помагат на клиентите да преодоляват проблемите си.

Пренасищане със спонсорирани постове

Потребителите следват марката ви по много причини, но ако по-голямата част от рекламите ви не са достатъчно осъвременени, феновете ви ще кликнат „Отказ от последване“. В анкета на Sprout Social 60% от респондентите се оплакват, че се дразнят от прекалено голямото количество спонсорирани постове от брандовете. Линията между промотирането на продуктите и услугите и търпението на клиентите е много тънка.

Как да избегнем тези грешки?

Създайте списък с насоки за служителите, който да бъде прилаган към всички социални платформи. След това дайте изчерпателна информация за всяка една насока, включително и примери, които да покажат на екипа ви какво трябва да прави и какво категорично да избягва. Включете:

  • Шаблони с отговори до потребители
  • Списък с имена на шрифтове за платформите
  • Приемливи вариации на логото и инструкции за използване
  • Графики
  • Специфични палитри с цветове
  • Списък с неща, които трябва да бъдат избягвани

Тъй като ангажирането в социалните медии е важно, недейте да жертвате бранд имиджа си, а научете как да избягвате гафовете, за да се уверите, че всеки елемент отговаря на идентичността, която сте изграждали до момента.

По материал на Woobox.com

още по темата
още от Маркетинг
22
Събота
Февруари