Тези брандове няма да са същите след протестите в САЩ

Getty Images
Протестите за равноправие в САЩ вече дават отражения и на бизнеса, след като редица брандове преосмислиха стратегиите си и решиха да променят или изцяло да премахнат от асортимента си някои стоки, свързани с расизма и несправедливостта в обществото. Това е защитна реакция, която гарантира на компаниите, че няма да си навлекат потребителското недоволство. Ето кой вече се застрахова.
Quaker Oats
Дъщерният бранд на PepsiCo обяви, че ще „пенсионира“ марката сиропи и смеси за палачинки Aunt Jemima, тъй като е базирана на „расови стереотипи“, а нанасянето на корекции, които да я задържат на пазара, би било „недостатъчно“. През XIX век редакторът Крис Рът от Мисури решава да даде това име на основания от него бизнес, вдъхновен от едноименната песен, пише Business Insider.
Eskimo Pie
Брандът за сладолед, който съществува от 1921 година, съобщи, че ще промени името и маркетинг стратегията си заради протестите в САЩ. Производителят Dreyer имаше проблеми с името на Eskimo Pie, който е кръстен на северноамериканско племе, съобщи Business Insider. През 2009 г. жена от групата на ескимосите инуити обвини марката за накърняване на корените ѝ.
Red Skins и Chicos
Притежаваните от Nestlé бонбони, предназначени за австралийския пазар, ще бъдат ребрандирани, тъй като имат противоречиви имена и обиден расистки тон, предаде CNN. Гигантът ще преименува и сладките Beso de Negra, продавани в Колумбия, чието име в превод означава „целувка от тъмнокожа жена“. Ще бъдат преразгледани всички 25 хил. продукта и 2 хил. бранда на Nestlé.
Натиск над отбора Redskins
Вашингтонският отбор по американски футбол Redskins, чието лого представлява индианец в жълт кръг, е под натиск заради името си, което се използа за назоваване на коренното население на САЩ и има негативна конотация. Отборът многократно е призоваван да се ребрандира, включително от бившия държавен глава Барак Обама, а въпросът се повдига и днес от демонстрантите в страната, предаде USA Today.