TikTok от второ впечатление

TikTok от второ впечатление

TikTok от второ впечатление

Първото ми впечатление за TikTok бе типичното за представител на поколението X – платформата изглеждаше като хъб за тийнейджъри, които да парадират с танцови движения и да се отдадат на нарцисизма си. След като участвах в проект, в който мисията ни беше да създадем интеграция с TikTok, очите ми се отвориха към възможностите на платформата като сериозен бизнес инструмент.

Със своите над 1 млрд. активни потребители на месечна база в света TikTok стана най-бързо развиващата се платформа на десетилетието, но 63% от потребителите ѝ са под 30-годишна възраст, заради което шефовете на компании са склонни бързо да я пренебрегнат.

И докато увеличеното време пред екраните при децата под 15 по време на пандемията допринесе за развитието на приложението, то е нещо повече – то е следващото поколение на създаване на съдържание.

Със своя алгоритъм, музикална навигация и брилянтни инструменти за редактиране TikTok усвои завладяващите кратки видеа като услуга по начин, по който платформи като YouTube и Instagram не успяха.

Ако сте традиционалист по отношение на гледната си точка към TikTok, ето защо трябва да преосмислите това.

Брандираното развлечение стана задължително

На първо място, целта на TikTok е да забавлява потребителите. Развлеченията станаха нова форма за бранд присъствие и са задължителни. Социалните мрежи влияят върху 71% от решенията за покупка на потребителите и тази фуния започва от интереса и осведомеността. Милениалите и поколението Z само в САЩ имат обща покупателна способност от 350 млрд. долара и също се обръщат към мобилните видеа като основен източник на забавление.

Брандовете трябва да започнат да гледат на развлечението като услуга, начин за добавяне на стойност към изживяването на потребителите.

Свързаността е новият ключ

През януари TikTok звездата Барбара Кристоферсен публикува видео, на което носи стар кафяв суитшърт на Gap – цвят, който брандът не е произвеждал от около 2000 г. насам. Постът стана вирусен и бе прегледан над 6 млн. пъти. През февруари подобни суитшърти бяха една от най-често срещаните гледки при инфлуенсърите във всички платформи. Само няколко месеца по-късно Gap започна да взема предварителни поръчки за производство на въпросния суитшърт.

Факт е, че социалната свързаност е новата вирусна комуникация. И статутът на поколението Z като най-социално свързаното поколение на всички времена на може да бъде игнориран. Това са клиентите, които е най-вероятно да говорят, споделят и публикуват за вашия бранд.

Колебанията, които някои имат за социалните медии като цяло, както и конкретно за TikTok, са основателни – от проблеми със сигурността и зловреден софтуер до балони на дезинформация, интернетът изглежда доста страшно място. Но социалните медии позволяват на хората да се свързват, да споделят интересите си, докато бизнесите кореспондират с клиентите.

***

TikTok може да се променя бързо, но не отива никъде в близкото бъдеще. Подобно на останалите социални платформи, TikTok ще се разрасне, ще разшири потребителите от гледна точка на демографията и ще монетизира усилията си.

По материал на Роджър Патерсън, основател и главен изпълнителен директор на платформата за визуален маркетинг Later, както и съосновател на акселератора Launch Academy, за изданието Inc

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ