нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Златни правила за добро обслужване

снимка: Shutterstock

Доброто обслужване е в основата на всеки бизнес. Може да правите промоции, да намалявате цени, за да привлечете повече клиенти. Но ако не успеете да накарате клиентите да се върнат отново при вас, то тогава бизнесът ви ще е успешен за кратко.

Доброто обслужване се прилага с една единствена цел и тя е да накара потребителите да пазаруват отново при вас. Ако успеете да ги изпратите вкъщи доволни, толкова доволни, че да разкажат на свои приятели и познати, които да се докоснат до вашите продукти или услуги и в последствие да станат ваши постоянни клиенти. Това ще е истински успех за вас.

Същността на доброто клиентско обслужване се крие в това да изградите връзка между вас и отделния потребител, чрез която да накарате клиента да следва вашия интерес независимо от всичко друго, пише Marketing About.com.

Но как да създадете такова отношение с клиентите си? Като начало, трябва да запомните едно златно правило и то е, че хората ще съдят не по думите, а по постъпките ви, по решенията, които сте взели). Затова и доброто обслужване е нещо съвсем просто и ако искате да го постигнете, то трябва просто да следвате тези 8 правила:

1. Винаги отговаряйте на клиентските въпроси

Независимо какво ще ви струва, винаги отговаряйте на въпроси на клиенти. Наемете допълнителен персонал ако е необходимо, но се убедете, че има кой да вдигне телефона, когато позвъни. Но имайте предвид, че хората изпитват нуждата да разговарят с реален човек, а не с телефонен секретар, който да ги насочва кое копче да натиснат, ако имат конкретни въпроси.

2. Не давайте празни обещания

Не планирайте да спазвате обещания, а ги изпълнявайте, ако вече сте поели такава отговорност. Надеждността е един от ключовете за добри отношения между търговец и потребител. Например, ако поемете следния ангажимент към клиент: „Новата ви спалня ще ви бъде доставена във вторник.“, направете всичко възможно да е така. В противен случай, просто не го казвайте. Същото правило важи и за срещи с клиенти, крайни срокове и др. Затова, помислете преди да давате каквито и да е било обещания, защото нищо не дразни повече клиентите от дадена, а неспазена дума.

3. Вслушвайте се в клиентите си

Има ли нещо по-дразнещо от това да обяснявате на някого какво искате или какво ви притеснява и да разберете, че този човек въобще не ви слуша и ще се наложи да обяснявате отначало. От потребителска гледна точка едва ли. Оставете потребителят да говори и му покажете, че го слушате като му отговаряте чрез подходящи реакции, например като предложите решение на даден проблем.

още от Маркетинг