Често срещани заблуди сред маркетолозите

Често срещани заблуди сред маркетолозите

Често срещани заблуди сред маркетолозите

Толкова много емоции в маркетинга, когато се повиши броя на посещения в сайта на фирмата чрез... например... банер реклама. 

Толкова радост, когато някоя рекламна идея на фирмата започне да бъде "вирусно" споделяна в социалните мрежи...

"Споменаването" на името на фирмата, уеб трафикът, уникалните посещения... А отразяването в новините?

Всичко това са индикатори, които създават поводи за удовлетворение сред съвременните маркетинг специалисти. Радост, която на моменти е прекалена и заблуждаваща.

Това смята авторът в сайта на американското списание Entrepreneur Дани Уонг - съосновател на компанията за луксозно мъжко облекло от САЩ Blank Label, организатор на кампании за Shareaholic и автор на свободна практика на текстове за маркетинг.

Ронг посочва няколко заблуди, които по думите му са "плашещо чести“ сред маркетолозите.

"Надаваме победоносен вик всеки път, щом ни "споменат" в новините. Често обаче забравяме да си зададем въпроса "Какво ще допринесе това за бизнеса?", казва той. И откроява следните заблуди:

Капанът с радостта от вниманието в първокласните медии. "Вижте, колко голям успех постигнахме! Спомена ни известният вестник Х. Звездата Y харесва нашия продукт. Останалите медии тази седмица включиха в информацията си името ни Z пъти, при това без да сме плащали за реклама".

Но колко продажби се получиха от тези пиар хитове, на които конкурентите ви могат да завидят?, пита Ронг.

Той припомня, че за някои компании споменаването във вестници като Х може да промени бизнеса. За други – не съвсем.

Продължава на страница 2.

Капанът с липсата на измерване.

"Тази кампания работи! Не мога да ви дам точните числа, но тя просто е ефективна", твърдят някои маркетолози. 

Ако не сте обсебени oт анализирането на ефективността на всяка своя маркетинг дейност, не правите нещата както трябва, подчертава авторът.

Без измерими резултати не може да знаете дали уменията ви стават по-добри или не, казва той.

Капанът с удобното повтаряне.

"Това е нещо, което всички правят, следователно не трябва да изоставаме, трябва и ние да го правим“ - също погрешен начин на мислене в маркетинга.

Аргументът е абсолютно невалиден, смята Ронг. Той разказва, че когато социалните медии набрали популярност в Америка, маркетолозите бързо-бързо започнали да навлизат в тях и да създават профили на марките, които управляват, във Facebook, Twitter, само защото т. нар. експерти на маркетинг индустрията в САЩ обявиха тези сайтове за ключ към успеха. И защото всичките им колеги следвали тенденцията. "Днес, някои от тези маркетолози все още нямат идея какво правят в социалните медии и си губят времето, управлявайки профили", казва авторът и припомня, че има много други традиционни видове кампании като тези, основани на външната реклама, които в много случаи са далеч по ефективни от модерното промотиране в сайтовете за споделяне. .

Извод с препоръка: Ако искате да бъдете по-добър маркетолог, не позволявайте на вкоренени професионални навици да диктуват темпото на професионалния ви растеж. Спрете да правите същите грешки и вложете време и усилия да развиете нови умения, вместо да разчитате само на настоящите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ