Един любим елемент на бранда

Един любим елемент на бранда

Един любим елемент на бранда

Брандираните подаръци и предмети остават важен начин за представяне на бизнеса и макар че те се промениха с годините - днес се подаряват одеяла за пикник с логата на компаниите, термо чаши за планина, шапки за слънце, чадъри за плаж, калъфи за смартфони и какво ли още не, едно важно допълнение към фирменото представяне продължава да съществува - картичката. 

Фирмената картичка се изпраща по поща до офиса на получателя обикновено на празници или по поводи и остава нещо приятно "от аналоговите времена" - начин корпоративният бранд да направи впечатление в електронната и онлайн обстановка. 

През годините картичката се доказа като ефективен метод за подобряване на връзките с клиенти и партньори. Тя може и да привлича нови клиенти. Освен това припомня на настоящите, че компанията я има и не ги е забравила. Показва подкрепа. Асоциира марката с положителна емоция.

Когато стане дума за изпращане на поздравителни картички от бизнеса обаче обикновено възникват важни въпроси. Най-често срещаните сред тях са каква картичка да се избере, как да се адресира, кой да бъде включен в списъка на получателите.

Авторите в sbinformation.about.com посочват 7 правила на фирмената картичка. Те включват следното:

1. Купувай качествени картички. Стартирайте с красива и не много евтина бизнес картичка, за да покажете, че цените клиентите и колегите. Ако направите компромис в качеството и изберете видимо евтин вариант, може да изпратите негативен сигнал. Получателите може да си помислят, че това е знак, че бизнесът ви не е добре или че не си заслужава инвестицията.

2. Обновявайте списъка си с получатели. Уверете се, че адресите са актуални, преди да започнете да изпращате. Ако го правите редовно, няма да има нужда от много допълнителен труд. Същевременно, докато правите нови контакти през годината, отделяйте време, за да ги добавяте в базата си данни. Изпращането на картичка на настоящ клиент на стария му адрес може да се счете за липса на внимание към отделния човек. И за недостатъчно добра актуализация и организация във фирмата.

3. Подписвайте картичките на ръка. Дори да сте подготвили информация, изписана върху тях, в картичката трябва да има име на човекът, представител на фирмата, който е изпращач. Ако името му е отпечатано, етикетът гласи, че най-малкото той собственоръчно трябва да се подпише. Същото важи и за поканите, изпращани от фирмата. Дори да не е подпис, в тях също трябва да има собственоръчно изписан елемент, да кажем, обръщението по име към конкретния получател.

4. Ако изпращате картичка по радостен повод, например за празниците, изпишете на ръка адреса и имената на получателя върху плика. За сравнително неформалните поводи като рождени дни тази практика е приета.

5. Винаги започвайте с официално обръщение: „уважаеми г-н..., г-жо ...., д-р..., инж. ...“. То е знак на уважение.

6. Внимавайте с традициите. На Запад например се случват грешки, в които на представители на фирми и клиенти са изпращани картички за католически празници, докато те са протестанти. Внимателно преглеждайте базата си данни, когато поводът е по-специфичен. Най-“безопасните“ поводи за изпращане навсякъде по света са Нова година и рождените дни.

7. Избягвайте моментите от наплив на корпоративни картички. За да се отличите, изпращайте своите поздравления малко по-рано от конкретната дата. Или в близките дни след това. Например, една качествена картичка, получена на 3 януари, в която благодарите на получателя за това, че е бил ваш клиент или че сте правили бизнес с него в изтеклата година, също е добър вариант.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ