Затвори

Снимка: Guliver / Getty Images

Снимка: Guliver / Getty Images

Снимки: Guliver / Getty Images

Меган Маркъл изкачва стълбите на параклиса "Сейнт Джордж" в Уиндзор в сватбената си рокля, издържана в изчистена линия, с акцент върху воала и тиарата. Роклята е на "Живанши", предадоха световните медии. Тиарата е на кралица Мери, взета назаем от кралица Елизабет Втора. 

Джордж Клуни и съпругата му - известният адвокат и правозащитник Амал Клуни. Снимка; Guliver / Getty Images

Почитатели на британското кралско семейство се стичат по улиците на Уиндзор. Снимка: Guliver / Getty Images

Снимка: Guliver / Getty Images

Facebook и онлайн медиите - а сега накъде?

Марк Зукърбърг. Снимка: Guliver / Getty Images

Миналата седмица основателят на Facebook Марк Зукърбърг "хвърли бомба" сред онлайн медиите, дигиталните издатели и маркетинга, като заяви, че 2-та милиарда потребители на социалната мрежа на планетата вече ще виждат по-малко "публично съдържание" от бизнеса, марки и медии и още повече публикации от "приятелите" в мрежата. 

Последиците на тази промяна, както и на всяко нововъведение, правено от Facebook през годините, са много големи, откакто социалната мрежа се превърна във вход към съдържанието (новият гейткийпър) и сито за онлайн новините. Известно време дигиталните медии се радваха на Facebook, която им осигуряваше трафик и посещения, но след това Facebook промени видимостта на публикациите в нея до под 3%. За повече видимост се искаше медиите да плащат. Така се оказа, че броят на феновете във фен страниците вече не е от такова значение - само минимална част от тази публика вижда разпространяваните от страницата неща. 

Adweek.com коментира темата в материал

Сега, според Катрин Хейс - главен изпълнителен директор на стартъпа Vivoom в САЩ, който захранва кампании с генерирано от потребителите съдържание, промените в нюзфийда на Facebook ще създадат проблем - не само за медиите, които разчитат на трафик, но и за марките, които ще загубят публики, "за които са работили и са си плащали да създадат". 

"Важността на създаваното от потребителите съдържание, което вече се доказа като No.1 двигател на социално влияние върху решенията да се купува, ще стане по-голямо от всякога, ако наистина публикациите от семейството и приятели застанат още повече над всичко останало", казва Хейс, цитирана от Adweek. 

За изненада на мнозина, няколко издатели и агенции виждат промяната и като нещо добро. Ако Facebook започне да избутва като невидими медиите с нискокачествено съдържание, както обещава и се очаква да стане, това би било полезно за качествените медии и журналистика. Това смята Раджу Наирисети - CEO на Gizmodo Media Group.

По думите му неговата медия не разчита много на Facebook за дистрибуция на съдържанието, така че промените за нея няма да са чак толкова лоши. Но това ще бъде "финална целувка на смъртта" за медиите, които разчитат да получават прегледи на дигиталните си видеоклипове чрез разпространение във Facebook. 

В последните няколко години медиите вложиха ресурси да създават екипи за производство на видео, след като Facebook започна да го показва повече. 

В интервю, една от най-известните личности от света на рекламата - сър Мартин Соръл от WPP, се съгласява с мнението, че ако Facebook намалява видимостта на медиите още повече, това ще е от полза за определени качествени издания - маркетингът ще трябва да ги наблюдава още по-внимателно. 

Етикети
Коментари
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Изискан и просторен - лоби барът на хотела

Снимка: Guliver/ Getty Images

Цитат на деня
Виц на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 18.05.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 18.05.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.66128
0.601945
CNY
10
2.60267
3.84221
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.23971
0.446486
RUB
100
2.67135
37.4343
USD
1
1.66016
0.602352