Затвори

Facebook и онлайн медиите - а сега накъде?

Марк Зукърбърг. Снимка: Guliver / Getty Images

Миналата седмица основателят на Facebook Марк Зукърбърг "хвърли бомба" сред онлайн медиите, дигиталните издатели и маркетинга, като заяви, че 2-та милиарда потребители на социалната мрежа на планетата вече ще виждат по-малко "публично съдържание" от бизнеса, марки и медии и още повече публикации от "приятелите" в мрежата. 

Последиците на тази промяна, както и на всяко нововъведение, правено от Facebook през годините, са много големи, откакто социалната мрежа се превърна във вход към съдържанието (новият гейткийпър) и сито за онлайн новините. Известно време дигиталните медии се радваха на Facebook, която им осигуряваше трафик и посещения, но след това Facebook промени видимостта на публикациите в нея до под 3%. За повече видимост се искаше медиите да плащат. Така се оказа, че броят на феновете във фен страниците вече не е от такова значение - само минимална част от тази публика вижда разпространяваните от страницата неща. 

Adweek.com коментира темата в материал

Сега, според Катрин Хейс - главен изпълнителен директор на стартъпа Vivoom в САЩ, който захранва кампании с генерирано от потребителите съдържание, промените в нюзфийда на Facebook ще създадат проблем - не само за медиите, които разчитат на трафик, но и за марките, които ще загубят публики, "за които са работили и са си плащали да създадат". 

"Важността на създаваното от потребителите съдържание, което вече се доказа като No.1 двигател на социално влияние върху решенията да се купува, ще стане по-голямо от всякога, ако наистина публикациите от семейството и приятели застанат още повече над всичко останало", казва Хейс, цитирана от Adweek. 

За изненада на мнозина, няколко издатели и агенции виждат промяната и като нещо добро. Ако Facebook започне да избутва като невидими медиите с нискокачествено съдържание, както обещава и се очаква да стане, това би било полезно за качествените медии и журналистика. Това смята Раджу Наирисети - CEO на Gizmodo Media Group.

По думите му неговата медия не разчита много на Facebook за дистрибуция на съдържанието, така че промените за нея няма да са чак толкова лоши. Но това ще бъде "финална целувка на смъртта" за медиите, които разчитат да получават прегледи на дигиталните си видеоклипове чрез разпространение във Facebook. 

В последните няколко години медиите вложиха ресурси да създават екипи за производство на видео, след като Facebook започна да го показва повече. 

В интервю, една от най-известните личности от света на рекламата - сър Мартин Соръл от WPP, се съгласява с мнението, че ако Facebook намалява видимостта на медиите още повече, това ще е от полза за определени качествени издания - маркетингът ще трябва да ги наблюдава още по-внимателно. 

Етикети
Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Йордан Узунов е директор производствена дирекция в СТЕМО. Магистър по компютърни системи и технологии от Техническия университет - Варна. Сертифициран ИT одитор от международната неправителствена организация ISACA - Асоциация за одит и контрол на информационни системи.

Милена Драгийска е главен изпълнителен директор на "Лидл България"

Цитат на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 14.08.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 14.08.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.73113
0.577657
CNY
10
2.49188
4.01303
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.19018
0.456583
RUB
100
2.57845
38.783
USD
1
1.71474
0.583179