Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Много фалш за нищо

Снимка: Shutterstock

Социалните мрежи остават различна вселена и по-нова форма на предаване на съобщения. Днес вече голяма "въпросителна" стои до името на всеки инфлуенсър - доколко наистина марките, които се представят пред публиката му, получават истинска ангажираност, от реални лица.

Откакто стартира Instagram преди години, пейзажът на социалните мрежи се разви и "дообогати" с появата на различни играчи, включително и на бот профили, които създават фалшиви харесвания (от компютърни програми), зад които не стоят истински хора. Всичко това се допълва от съмнителни тактики като купуването на баджове за верификация и други. 

Възможността марката да си купи с пари пътя към върха по количествени показатели направи потребителския опит в тях по-лош, по-некачествен, а също и постави под въпрос истинността на усилията на онези, които наистина създават общности от последователи. Така марки и рекламодатели започнаха да премислят по два пъти, преди да инвестират парите си в каналите и профилите в Instagram. 

Новина от скоро в тази връзка е, че Facebook започна да съди компания, базирана в Нова Зеландия, която е направила близо 10 млн. долара печалби от създаването на фалшива ангажираност в притежаваната от нея социална мрежа Instagram, разказва Inc.com

Откакто Facebook придоби Instagram през 2012 г., компанията-майка бе колеблива да се намесва в бизнеса на Instagram, позволявайки на платформата за споделяне на снимки да остане автономна.

Сега става ясно, че Facebook увеличава влиянието си върху бъдещето на Instagram, тъй като приложението става все по-голямо. Неотдавна подадоха оставки основателите на Instagram. Причината бяха различия, свързани с насоката на управление на компанията. Те бързо бяха заменени от лоялни на Facebook управители. Сега Facebook като собственик поема кормилото и завежда делото от името на Instagram.

В същото време, с напредъка на технологиите и все по-големите ресурси за мониторинг на активността, компаниите на социалните мрежи започват да орязват фалшивата ангажираност - правят го повече от всякога. Повишеното наблюдение обаче има смисъл, само ако марките продължават да вливат парите си в социалните мрежи и начините да се показват в тях. 

Ако готвите кампания в социалните мрежи, имайте предвид следните съвети: 

Фокусирайте се върху въздействието, не върху последователите. 

Независимо дали сте творец или бизнес, основната цел, към която да се целите с присъствието си в социалните мрежи, е да се свързвате с вашата аудитория или клиентска база и да разрешавате нейните проблеми. Останалото е просто шум за фон.

Да имате 10 високо ангажирани с вашата марка последователи е много по-полезно за финалния годишен резултат на бизнеса ви от да имате 10 000 Instagram бота, които коментират публикациите ви и създават стотици харесвания, но всъщност това не са реални хора, а програма. 

Продължава на следващата страница.

още по темата
още от Маркетинг
16
Понеделник
Декември