Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Направете го с финес!

101

Снимка: Shutterstock

Ако анализираме бизнес плана на която и да е компания, винаги ще има компонент за излизане на пазара и приета стратегия за привеждане на продукта на показ пред съответната публика. Тази стратегия, ако се планира правилно, следва да включва компонент за продажби и маркетингов компонент.

И продажбите, и маркетингът в крайна сметка трябва да продадат продукта. Ако вашият екип по продажбите не продава, тогава те се провалят и ако вашите маркетингови усилия не донесат продажби, усилията ви също се провалят. Така че и продажбите, и маркетингът имат една и съща крайна цел. Каква тогава е разликата между двете?

С една дума, това е финесът

Казано по-просто, продажбите са по-директни. 

Например: "Това е моят продукт, той е страхотен, заради тези и тези три характеристики. Купете го" - това би било изказването на Продажбите. 

Маркетингът е по-фин. И за да бъдем ясни, не става дума за маркетинга на ефективността - рекламата, а за всички други форми на маркетинг, включително брандинга, социалните медии, PR-а, съдържанието и т.н. Изхожда се от: Бъди деликатен, разкажи една история, накарай сърцето ми да бие и недей да звучиш търговски.

Ето и няколко примера как деликатеността се изявява в маркетинга

Прессъобщението не е документ за продажби

Едно прессъобщение е добро отражение на вашите послания като цяло. Ако имате история, която да разкажете и искате тази история да бъде разказана от медиите, изпратете прессъобщение как вашата компания революционизира света и как вашият продукт е най-доброто нещо.

Дайте възможност на продукта да продаде себе си. Разкажете на журналистите една история, фактите и оставете суперлативите си извън текста. Ако мислите, че продуктът е толкова силен, колкото наистина вярвате, той самият ще свърши работата и ще се продаде и без най-лъскавото маркетингово лого, което да го придружава. 

Като напишете прессъобщение, което е по-ориентирано към фактите и което разказва действителна история, е по-вероятно историята ви да надхвърли резултатите, които ще дойдат ако в него бяхте посочили фокус основно колко е велик продукта ви. Позволете на журналиста да прецени, а на публиката - сама да достигне до заключението колко страхотни сте, без да притискате и да сте гръмки. Бъдете деликатни.

Не ме карайте да ви промотирам - дайте ми причина за това 

Независимо дали сте във Facebook, Twitter или друга платформа, ако молите някой да ви популяризира, основно се опитвате... да използвате преки пътища. Предполага се, че лицето, което искате да говори за вас или за вашия продукт има голямо влияние, иначе не бихте ги питали. Спрете и помислете как са се сдобили тези хора с тази голяма публика. Бързо ще разберете, че влиянието им е дошло от това, че са станали ценни за някого, а не от това, че са помолили други да ги промотират. 

Отнася се за моленето за харсвания, за споделяне в Twitter, във Facebook или всяка друга форма на промоция. 

Инвестирайте време да предложите истински прозрения на публиката си. Хората ще бъдат по-склонни да ви насърчават. Бъдете фини.

Дайте на другите сцена, след това заемете мястото точно до тях 

Тази точка сама по себе си заслужава цяла статия, но засега концепцията е доста проста. Вместо да напишете в блога си публикация, посветена на това колко сте страхотни, може да популяризирате други хора и тяхната работа. Предоставете им поле за изява и след това застанете точно до тях, за подкрепа. 

Представете си следното: всеки вторник в блога на компанията ви може да интервюирате лидер на мнение и известен професионалист от вашата индустрия. Като го правите, ще укрепите връзката си, което ще е първата възвращаемост на вашата инвестиция. Второто ще бъде, че веднага след като публикувате това интервю, което може да включва само пет въпроса и отговора, изпратени по имейла, този човек, който има голямо и подходящо влияние, вероятно ще сподели тази статия.

Освен това ще увеличите обхвата на бранда си като го свържете със съотвеното име в индустрията, което сте интервюирали. 

Така че вместо да използвате вашата платформа, за да се самопромотирате, опитвайте и да издигнете другите. Това ще ви даде възвръщаемост на инвестицията в дългосрочен план.

Направете всичко това с финес.

По съвети и коментар на Хилел Фулд в изданието Inc.com

още по темата
още от Маркетинг
26
Сряда
Юни