Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Актуалните инструменти за измерване към всеки сайт

144

Снимка: Shutterstock

Почти всяка компания, с чиито представители съм разговарял, казва, че има някаква маркетингова стратегия. Въпреки това, когато се "гмурна" в детайлите, често откривам, че инициативите за маркетинг не са възможно най-ефективни. Една от основните причини е, че компаниите не могат да измерват точно резултатите си.

Когато една фирма прилага стратегия за дигитален маркетинг, мнозина смятат, че е лесно да се проследяват резултатите. Но всъщност може да бъде доста трудно да се докаже правилното изпълнение на дигиталните маркетингови усилия.

Ето и пример: някой е видял щанд на марката по време на конференция, след това е видял рекламата на марката в Google, след това е видял друга реклама във Facebook и след това е кликнал, за да направи покупка. Разбира се, тогава има много фактори, допринесли за преобразуването на маркетинг усилия в продажба.

Но почти всяка компания иска да оптимизира усилията си и да увеличи възвръщаемостта на инвестициите си (ROI) в маркетинг. И после често мениджърите задават не толкова лесния за отговор въпрос каква медия/ платформа е постигнала най-добри резултати.

С това се сблъскват много маркетолози. Истината е, че няма едно общо решение. Ако компанията обаче започне да събира повече данни, маркетолозите ще имат информация от повече точки на допир с възможните клиенти - това ще им помогне да вземат по-информирани решения.

В тази статия ще разгледам няколко основни инструменти, които всеки бизнес трябва да е прикачил към своя уебсайт, за да проследява съответните данни.

Google Analytics

Той ще ви позволи да видите колко трафик получава вашият сайт, откъде идва трафикът, както и цялостна информация за ефективността му. Има много важни неща, които можете да направите, например сегментиране на аудитории за насочване на реклами.

Google Tag Manager (GTM)

Това е чудесен инструмент, който да използвате на уебсайта си, за да сведете до минимум нуждата от програмист. Инсталирайте кода на Google Tag Manager веднъж на вашия сайт и след това направете конфигурацията за всички останали кодове, които трябва да се „задействат“ (стартирайте) в конзолата на Google Tag Manager, като настроите тагове и тригъри. Например, вместо да инсталирате код за проследяване на прегледите на страници в Google Analytics (page views), можете да конфигурирате тях и всичко друго в конзолата на GTM. След като настроите GTM, не забравяйте да тествате и се уверете, че всичко работи правилно.

Facebook Tracking Pixel

Това е код, който може да поставите в сайта си и ще ви позволи да използвате Facebook Analytics, за да можете да таргетирате реклами до хора, които са отишли на специфична страница и са предприели специално действие на вашия уебсайт. Ако планирате да използвате Facebook ads, това е нещо задължително. 

Google Ads (по-рано известна като AdWords) Tags and Conversions

Подобно на случая с Facebook, това е задължителен инструмент, ако планирате да използвате Google Ads. Ще ви даде сведения кой е посещавал сайта ви, кога е възникнало определено взаимодействие, за което вие сте задали настройки (например като правене на покупка или попълване на формуляри). Също така ще ви позволи да ретаргетирате потребители, които са разгледали сайта ви, с допълнителни реклами. 

Bing Ads

Често забравяна, но все още ефективна, това е версията на Microsoft за Google Ads. Както с всички неща в маркетинга, и при нея започнете да събирате данни и да тествате, за да видите дали рекламите, които се въртят в Bing, ви дават положителен резултат от инвестицията. 

LinkedIn Ads

LinkedIn Ads са станали популярни (и в някои случаи доста скъпи), но ако познавате добре пазара на продукта си и можете да се насочите към правилните хора, рекламите в LinkedIn могат да бъдат ефективни. Също както при другите платформи, трябва да инсталирате код на сайта си, за да следите и получавате сведения. 

....

Всеки сайт е различен по отношение на това как да се инсталират тези аналитични и проследяващи кодове. По принцип трябва да създадете бизнес акаунт в съответния инструмент. Оттам платформите ще генерират вашия уникален код и ще го инсталират на всяка страница от вашия уебсайт.

Може да изглежда твърде много, но добрата новина е, че след като настроите проследяването, веднага ще започнете да събирате нови данни и прозрения за различни неща, от предпочитанията на потребителите, до които може да не сте имали достъп преди, до времето, през което сайтът ви получава най-много трафик.

Така може да откриете, че дадена кампания, която сте смятали за ефективна, не генерира достатъчно реализации, за да оправдае цената си. От друга страна, може да искате да инвестирате повече в реклама, която се е оказала по-ефективна, отколкото сте очаквали. На по-късен етап тези данни ще ви позволят да пускате по-добре насочени реклами и в крайна сметка да задвижвате по-подходящи клиенти и приходи.

По съвети на Кейси Каплан - основател на KWK Studio и съосновател на Urban FT, в Inc.com

още по темата
още от Маркетинг
20
Петък
Септември