Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Интернет посещения, но водят ли до продажби?

105

Снимка: Shutterstock

Превръщането на хората в интернет от потенциални в реални клиенти е процес от няколко стъпки.

Една от тях е т. нар. маркетинг фуния. За всеки бизнес тя изглежда по различен начин. Например:

Една компания опитва да привлече вниманието към сайта си. Маркетинг фунията за нея започва от купуването на показност в медиите – участие в телевизионни програми, например. В тези появи тя задвижва потенциалните клиенти към уебсайта й. От там някои от тях попълват формуляр за поръчки. Предлагат се две възможности за последвали продажби. Накрая компанията започва да им изпраща имейли, надявайки се на продажби. После тя прави анализ на кампанията си след края й. 

Или: Друга компания продава консултантски услуги. Маркетинг фунията й започва с рекламиране pay-per-cklick и интернет връзки към възможни клиенти в уебсайта й. В този уебсайт посетителите са призовани да се обадят на компанията по телефона или директно да попълнят формуляр. Накрая, ако бизнесът си осигури клиент, той изпълнява работата и започва да следва клиента дългосрочно, за да си осигури допълнителна работа.

Как да започнете да изграждате ваша собствена маркетингова фуния, която да бъде начална карта на вашия маркетинг план? 

Накратко, може да опитате със следното:

1. Запишете всички маркетинг стратегии, които са необходими, за да превърнете потенциален купувач в многократен.

още от Маркетинг
10
Понеделник
Декември