Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Използвайте LinkedIn, за да печелите партньори и признание

Снимка: Shutterstock

Със своите около 610 милиона потребители по света, LinkedIn е най-голямата бизнес-ориентирана търсачка. Въпреки това, повечето хора смятат за LinkedIn, че това е просто място за публикуване на онлайн CV-та.

Само 40% от потребителите се вписват в LinkedIn повече от веднъж месечно, по данни на професионалната социална мрежа. Останалите 60% явно се надяват, че другите просто ще намерят техните CV-та сред дигиталната купчина.

Но истината е, че LinkedIn не работи така. За да спечелите наистина стойност от платформата, трябва да ѝ предоставите стойност в замяна. Например, ако имате пълен профил - говорим за информация за вашия професионален и образователен опит - това може да ви помогне да постигнете висотата, която LinkedIn определя като Звезден статус. Тоест, да бъдете нещо повече от просто име: колкото по-пълен е профилът ви, толкова по-високо ще се класирате в търсенията в платформата. Всъщност, LinkedIn казва, че потребителите ѝ, които имат изброени пет или повече умения, получават до 17 пъти повече мнения за профила. И не забравяйте, че профилите в LinkedIn също се нареждат високо в търсенията с Google.

Ето 12 прости неща, които да направите, за да повишите видимостта си - от ангажирането с общността на LinkedIn, до оптимизирането на всяка функция.

1. Брандирайте заглавната картина на потребителския си профил.

В горната част на профила ви в LinkedIn има място за изображение. Използвайте го, за да покажете още нещо за себе си или пък корпоративното си лого, а след това направете същото и в другите си социални медийни платформи. По този начин ще изглеждате последователни в интернет (заинтересованата страна вероятно ще разгледа всеки профил, който имате). Ако става дума за компания, по този начин храта ще ви възприемат по-професионално, дори ако сте малка фирма.

2. Инвестирайте в професионална снимка. 

Снимките имат значение. LinkedIn посочва, че потребителите, които са включили такива, получават 21 пъти повече прегледи на профилите и 36 пъти повече съобщения. При толкова много възможни погледи върху снимката ви, не предлагайте нищо друго освен най-доброто. 

3. Добавете заглавие, което е центрирано около клиента или бизнес партньора.

Вашият профил има заглавие - то се показва най-отгоре и под името ви винаги, когато коментирате публикация. По принцип LinkedIn поставя работната позиция в това място, но ако тя наистина не е нещо много добро, с което да се гордеете, може да смените написаното и така да не изпускате една ценна възможност за представяне. Изберете описание на личността ви, което е ориентирано около ползите, които хората биха могли да имат от сътрудничеството си с вас. Например "Експерт в изграждането на системи за малкия бизнес". 

4. Направете добро обобщение на представянето си. 

В библиотеката вдигате книга, защото заглавието привлече вниманието ви, нали? Помислете за заглавието на профила си като за заглавие на книгата - и сега помислете за обобщението на профила си като за вътрешната част на книгата, която привлича хората да четат. Вашата цел е да задържите читателя да прехвърля през целия ви профил в LinkedIn, за да ви опознае и да научи повече за вашия опит.

5. Признайте уменията на колегите и клиентите си. 

Когато го направите, вашата препоръка ще се появява в техния профил. Това ще ви дава повече видимост в тяхната мрежа. 

6. Добавете мултимедийно съдържание. 

Можете да сложите връзка към видео, аудио и писмени материали във вашия профил в LinkedIn. Вместо просто да използвате това пространство като витрина, може редовно да тествате нови материали и да наблюдавате мненията след тях, за да видите кое съдържание е популярно. Така ще знаете как най-добре да впечатлите аудиторията си. Например, някои хора публикуват видеоклипове и презентации в техния профил в LinkedIn, за да могат другите да се учат от тях или да видят техния стил на преподаване.

Продължава на следващата страница.

още по темата
още от Маркетинг