На никого не му пука какво правите. Хайде, кажете му защо го правите

На никого не му пука какво правите. Хайде, кажете му защо го правите

На никого не му пука какво правите. Хайде, кажете му защо го правите

Една от най-трудните задачи във всеки процес на ребрандинг, е да се напише правилното описание на компанията за сайта ѝ.

Постигането на точния баланс между практичност и оригиналност в описанието изисква внимателен, стратегически подход.

Когато създавате тази важна част от основните си съобщения, е важно да разберете какво резонира на днешната аудитория и се отличава пред нея в настоящата епоха на претоварване с информация. Следващите стъпки ще ви дадат правилната мотивация и мислене, за да създадете интересно описание на компанията ви.

Започнете със "Защо?"

В известна реч в TEDx Talk експертът по лидерство и автор Саймън Синк описва как страхотните лидери вдъхновяват действие. "Оказва се, че всички велики вдъхновяващи лидери и организации на света, независимо дали това е Apple или Мартин Лутър Кинг или пък братята Райт... те всички мислят, действат и комуникират по абсолютно един и същи начин. И този начин е пълната противоположност на метода на мислене на всички останали", казва Синк. Той обяснява, че посредствените марки и хора разказват своите истории като обясняват "какво правят, как го правят и защо го правят" - в този ред.

Синк продължава да обяснява: "Но вдъхновените лидери и вдъхновените организации - независимо от техния размер, независимо от тяхната индустрия - всички мислят, действат и комуникират отвътре навън". Тези лидери и организации разказват своите истории като първо обясняват защо правят това, което правят, какво ги изкарва от леглото всяка сутрин и защо хората трябва да ги е грижа. 

Когато пишете описанието на фирмата си, разпознайте и посочете това, за което се борите. Напишете го от самото начало. Това е манталитетът, който ви е необходим, за да разграничите марката си и да вдъхновите действие.

Кажете какво сте

Една от най-разочароващите, странни тенденции сред малките фирми, особено тези в професионалните услуги, са фирмените уеб сайтове, които категорично не успяват да кажат какво представлява компанията. Сайтът им описва какво правят, но никъде не посочва какво всъщност са.

Ето и пример: "В компанията XYZ допринасяме за организационния успех чрез нашите доказани обучителни и консултантски процеси, персонализирани да помагат на нашите клиенти да постигнат бизнес целите си. Ние идентифицираме възможностите да подобрим ефективността и да приложим ключови бизнес стратегии, необходими за улесняване на растежа". Това звучи много хубаво и добре, но все още не знаем какво е компанията.

Прочетете го отново, този път с добавена линия, за да определите какво са: "Фирма XYZ е консултантска фирма за управление на бизнеса в растящия пазар на средноголемите фирми. В компанията XYZ допринасяме за успеха на средноголемите организации чрез нашите доказани процеси на обучение и консултации, пресонализирани, за да помагат на клиентите ни да постигнат бизнес целите си. Ние определяме възможностите да подобрим ефективността и да приложим ключови бизнес стратегии, необходими за улесняване на растежа". 

Този ред премахва объркването, правейки описанието по-силно, пряко и в крайна сметка ефективно. Въпреки че може да ви се струва очевидно, не предполагайте, че посетителите на уебсайта ви вече знаят какво сте или може бързо да го разберете сами.

Продължава на следващата страница.

Включете вашата култура и ценности

Освен важната визия и основната информация, важно е да включите и вашата фирмена култура и ценности. Очертайте отличителните, безкомпромисни аспекти на вашата марка. Този подход демонстрира доверие, прозрачност и създава "личност" на марката. Може да не сте твърде дълги, но е важно да включите няколко реда, за да определите какво е важно за вашата марка и какво прави вашата култура уникална.

Чрез включването на тези стъпки ще можете да създадете смислено описание на компанията си. Това ще бъде описание, което задържа вниманието и отделя марката ви от всички останали. Създаването му не трябва да бъде стресиращо. Просто знайте за какво се борите, ясно дефинирайте какво сте и обяснете какво е важно за вас и вашата марка.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ