нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Силата на конструктивната критика

Shutterstock

Чрез критиката си е полезно да дадете ясни насоки на хората, които работят по проекта и практично да им кажете накъде да поемат, върху какво да се фокусират.

7-те смъртни гряха в комуникацията според Джулиан Трежър

В случая на критикуването е точно толкова важно какво казвате, колкото как го казвате. Дори крайният резултат да е същият, пътуването до него може да разруши цялата кампания.

Избягвайте негативното елиминиране! Да кажем, имате 5 идеи. Неправилно е да започвате от процес на отричане, в който отхвърляте първата, втората, третата или четвъртата идея. Така достигате до извода, че просто приемате най-малко лошото предложение. Резултатът от този вид обратна връзка унищожава надежди. Особено в един творчески екип или в криейтив отдел на рекламна агенция.

Опитайте с позитивната селекция. В същата ситуация, в която 5 идеи са представени, можете да започнете с думите: „Мисля, че номер 2 е смела. Но може би е твърде смела за нас в момента. Въпреки това, добро мислене! Номер 1 е дори по-дръзка. Хубаво е да се види как се тласка напред марката по този начин, но отиваме твърде напред. 4 е нещо, което сме изпробвали преди под една или друга форма. Всички знаем, подходът е фокусиран и запомнящ се. Затова, да опитаме номер 5.”

Крайният резултат ще е същият. Само че думите, които сте използвали, ще са различни. Или, ако има нещо основно, което е полезно да запомните от този текст, то е следното: следващият път, когато ви помолят да дадете мнение, помислете как да изберете най-добрата идея или да изтъкнете добрите качества, без да елиминирате останалите като лоши.

още от Маркетинг