Как Virgin Airlines се превърна в една от най-обичаните марки

Как Virgin Airlines се превърна в една от най-обичаните марки

Как Virgin Airlines се превърна в една от най-обичаните марки

Разполагате с продукт или услуга, който клиентите искат да притежават или пък ползват. Но дали хората говорят и се вълнуват от делата на компанията ви? Имате ли „непринудени рекламни лица“ сред потребителите? Това е важно, защото емоцията и привързаността към марката са двигателят на продажбите.

Virgin Airlines на Ричард Брансън е пример за фирма, която се възползва от всички видове маркетинг, включително „вирусния“. Тя навлезе на пазара във времена, когато големите авиолинии полагаха усилия просто да останат в бизнеса. Това доведе до ограничено предлагане на еднотипно пътуване за пътниците. Без забавления и разнообразни, атрактивни екстри в самолета. Тогава Virgin се представи като различен превозвач, появил се на пазара, за да направи отново полетите забавни. Кой не би се отзовал на оферта за забавление?

В продължение на години Virgin предлагаше и рекламираше инициативи, с които да се представя като различна и да привлече вниманието на клиентите. Това я направи видима сред всички останали. Тя изгради репутация. Изгради образ на щедра компания. На деветия си рожден ден раздаде 1000 самолетни билета на цена от 9 долара чрез кампания в Twitter. Тази инициатива действително струваше пари, но ефектът от нея бе огромен. Все още се припомня от чуждестранните източници. Историята й се разпространява чрез спомените на хората, споделени в интернет. Това е големият рекламен ефект на подаръка.

Не всяка фирма може да си позволи маркетинг от обхвата на Virgin. Всяка фирма обаче трябва да бъде радикална и креативна, за да грабне вниманието. И за да накара клиентите да я заобичат.

Преди да инвестирате в маркетинг кампанията си е важно да имате основа, която подхожда на вирусната формула. Тази основа се състои от отговорите на следните пет въпроса:

1. Говори ли се за марката ви, без да протича нейна кампания? Кои са поводите хората да изразят мнение за вашия бизнес?

2. Изпращате ли до потребителите маркетинг съобщение, което описва преживяването с ваш продукт? Може би ви се е случвало, някои ваш приятел е преживял нещо страхотно и иска да ви разкаже. Толкова е развълнуван и ситуацията е дотолкова сложна за него, че не може да ви обясни. Езикът му се заплита. Казва ви „просто ти сам трябва да опиташ, за да разбереш“. Тук идва вашата роля. Направете рекламната си информация лесна за разбиране и споделяне. Използвайте език, с който потребителите ви биха искали да изразят преживяването си.

3. Как възнаграждавате клиентите си? Изконно човешко желание е да се чувстваме специални. Обгрижването и максималното персонализиране на услугата винаги подобрява маркетинга. 

4. Наистина ли сте сигурни къде се намират таргет клиентите ви и как да достигнете до тях?

5. Давате ли на хората причина да се върнат при вас, след като похарчат парите си? Нови продукти, вълнуващи продажби, забавни състезания, смешно видео и маркетинг кампании, разказващи истории, са инструментите, които карат хората да се завръщат като клиенти.

От Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ