Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Как Virgin Airlines се превърна в една от най-обичаните марки

101

Снимка: Shutterstock

Разполагате с продукт или услуга, който клиентите искат да притежават или пък ползват. Но дали хората говорят и се вълнуват от делата на компанията ви? Имате ли „непринудени рекламни лица“ сред потребителите? Това е важно, защото емоцията и привързаността към марката са двигателят на продажбите.

Virgin Airlines на Ричард Брансън е пример за фирма, която се възползва от всички видове маркетинг, включително „вирусния“. Тя навлезе на пазара във времена, когато големите авиолинии полагаха усилия просто да останат в бизнеса. Това доведе до ограничено предлагане на еднотипно пътуване за пътниците. Без забавления и разнообразни, атрактивни екстри в самолета. Тогава Virgin се представи като различен превозвач, появил се на пазара, за да направи отново полетите забавни. Кой не би се отзовал на оферта за забавление?

В продължение на години Virgin предлагаше и рекламираше инициативи, с които да се представя като различна и да привлече вниманието на клиентите. Това я направи видима сред всички останали. Тя изгради репутация. Изгради образ на щедра компания. На деветия си рожден ден раздаде 1000 самолетни билета на цена от 9 долара чрез кампания в Twitter. Тази инициатива действително струваше пари, но ефектът от нея бе огромен. Все още се припомня от чуждестранните източници. Историята й се разпространява чрез спомените на хората, споделени в интернет. Това е големият рекламен ефект на подаръка.

още от Маркетинг
13
Вторник
Ноември