Затвори

Как Virgin Airlines се превърна в една от най-обичаните марки

Снимка: Shutterstock

Разполагате с продукт или услуга, който клиентите искат да притежават или пък ползват. Но дали хората говорят и се вълнуват от делата на компанията ви? Имате ли „непринудени рекламни лица“ сред потребителите? Това е важно, защото емоцията и привързаността към марката са двигателят на продажбите.

Virgin Airlines на Ричард Брансън е пример за фирма, която се възползва от всички видове маркетинг, включително „вирусния“. Тя навлезе на пазара във времена, когато големите авиолинии полагаха усилия просто да останат в бизнеса. Това доведе до ограничено предлагане на еднотипно пътуване за пътниците. Без забавления и разнообразни, атрактивни екстри в самолета. Тогава Virgin се представи като различен превозвач, появил се на пазара, за да направи отново полетите забавни. Кой не би се отзовал на оферта за забавление?

В продължение на години Virgin предлагаше и рекламираше инициативи, с които да се представя като различна и да привлече вниманието на клиентите. Това я направи видима сред всички останали. Тя изгради репутация. Изгради образ на щедра компания. На деветия си рожден ден раздаде 1000 самолетни билета на цена от 9 долара чрез кампания в Twitter. Тази инициатива действително струваше пари, но ефектът от нея бе огромен. Все още се припомня от чуждестранните източници. Историята й се разпространява чрез спомените на хората, споделени в интернет. Това е големият рекламен ефект на подаръка.

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Йонуц Фаркаш, регионален мениджър за България, Албания, Македония и Косово на Schneider Electric

Снимка: Юлиян Донов

Теофил Петров е изпълнителен директор на Green Life Development. Част е от екипа от 2007 г., като преди това заема позицията финансов директор. Има дългогодишен опит като старши финансов експерт, финансов мениджър и финансов директор в български холдинги в сферата на производството, търговията и енергетиката.

Снимка: Юлиан Донов

Цитат на деня
Виц на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 22.02.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 22.02.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.69954
0.588395
CNY
10
2.50474
3.99243
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.2139
0.451692
RUB
100
2.80715
35.6233
USD
1
1.59321
0.627664